Σημείωση: Σε κανένα σημείο του κειμένου δεν περιλαμβάνονται αποσπάσματα από τον κακοποιητικό λόγο που χρησιμοποιείται από τις ομάδες που αναφέρονται. Η επιλογή είναι συνειδητή για ν’ αποφευχθεί η ενδυνάμωση αυτού του λόγου. Τα λινκ που είναι διαθέσιμα στο τέλος του άρθρου θα σας οδηγήσουν σε πολλές σελίδες που περιέχουν τέτοιον λόγο.
The crisis facing men is not the crisis of masculinity, it is the crisis of patriarchal masculinity.
― bell hooks, The Will to Change: Men, Masculinity, and Love
Το πρόσφατο τρομοκρατικό μισογύνικο χτύπημα στο Isla Vista της Καλιφόρνια, έφερε στο κέντρο της συζήτησης το βίαιο «κίνημα» των MRAs (Men’s Rights Activism) -ένα θέμα που εδώ και χρόνια απασχολεί όλ@ς όσ@ς κινούμαστε στις φεμινιστικές γωνιές του ίντερνετ.
Αν και το ψευδοκίνημα αυτό είναι εξαιρετικής σημασίας για την κατανόηση κάποιων κοινωνικών φαινομένων, είναι άδικο να είναι το κύριο θέμα όταν συζητάμε το ζήτημα των αντρών στην πατριαρχία.
Έτσι θα κάνουμε μια απόπειρα να συγκεντρώσουμε εδώ κάποια βασικά στοιχεία για τους άντρες, τις πατριαρχικές αρρενωπότητες αλλά και θα προσπαθήσουμε να συνοψίσουμε τα βασικά στοιχεία για την καταστροφική ιντερνετική κουλτούρα των MRAs και των PUAs.
1. Η πατριαρχική καταπίεση των αντρών
(Στο σχετικό μας λήμμα «Βλάπτει η πατριαρχία τους άντρες;» γίνεται μια πρώτη απόπειρα εξήγησης των αρνητικών επιπτώσεων της πατριαρχίας στους άντρες και είναι καλό αρχικό ανάγνωσμα.)
Οι πατριαρχικές, ετεροκακονικές αρρενωπότητες διατίθενται στους άντρες με έναν άκαμπτο και απόλυτο τρόπο που απαγορεύει τις αποκλίσεις και τιμωρεί αυστηρά, έντονα και βίαια τις παραβάσεις αυτών των κανόνων.
Μέσα από τη διαθεματική οπτική κάποιων σύγχρονων φεμινισμών, το ζήτημα των αντρών είναι πολύ σημαντικό. Όχι απλώς γιατί ο φεμινισμός αντιτίθεται στις καταπιέσεις, αλλά και γιατί υπάρχει η κατανόηση πως δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική απελευθέρωση των γυναικών χωρίς την ουσιαστική και βαθιά απελευθέρωση των αντρών.
Η bell hooks στο βιβλίο της The Will to Change: Men, Masculinity and Love προσπαθεί να φέρει στην επιφάνεια όλ’ αυτά τα πατριαρχικά στοιχεία που αφαιρούν από τους άντρες τη δυνατότητα να είναι ολοκληρωμένοι, συνειδητοποιημένοι άνθρωποι και την επιβεβλημένη βία και συναισθηματική αποσύνδεση μέσα από την οποία αναγκάζονται να βιώνουν τις ζωές τους.
Οι πατριαρχικές αρρενωπότητες λειτουργούν ως εμπόδια στην αυτοπραγμάτωση των αντρών. Στενά, αυστηρά κουτάκια με προδιαγεγραμμένες τις επιτρεπτές εμπειρίες, αντιδράσεις, συναισθήματα, αναπόφευκτα λειτουργούν ως εμπόδια για την ουσιαστική, βαθιά συνύπαρξη με άλλους ανθρώπους όλων των φύλων.
To create loving men, we must love males. Loving maleness is different from praising and rewarding males for living up to sexist-defined notions of male identity. Caring about men because of what they do for us is not the same as loving males for simply being. When we love maleness, we extend our love whether males are performing or not. Performance is different from simply being. In patriarchal culture males are not allowed simply to be who they are and to glory in their unique identity. Their value is always determined by what they do. In an anti-patriarchal culture males do not have to prove their value and worth. They know from birth that simply being gives them value, the right to be cherished and loved.
― bell hooks, The Will to Change: Men, Masculinity, and Love
Η κουλτούρα του βιασμού, η ομοφοβία και η τρανσφοβία, ο μισογυνισμός και η βαθιά κουλτούρα βίας που όλ@ βιώνουμε, είναι χαρακτηριστικά που βασίζονται κατά πολύ σ’ αυτές τις άκαμπτες πατριαρχικές αρρενωπότητες.
Παράλληλα, η πατριαρχική αντίληψη του αρρενωπού άντρα, αποσιωπεί τη βία που υφίστανται οι άντρες και ποινικοποιεί την έκφραση της θλίψης από αυτά τα βιώματα. Δεν είναι τυχαίο πως οι άντρες που πέφτουν θύματα βιασμού, ενδοοικογενειακής βίας ή άλλων μορφών βίας από γυναίκες ή άντρες, βιώνουν εμπαιγμό, περιθωριοποίηση και εσωτερικεύουν τις ενοχές και τον πόνο που έρχεται με αυτά τα τραυματικά βιώματα.
Η πατριαρχική προταγή μιας αρρενωπής ζωής αποκομμένης από κάθε τύπου συναίσθημα και έκφραση αλλά και η απαγόρευση λήψης κάθε τύπου βοήθειας είναι ο κύριος λόγος που οι άντρες είναι συστηματικά πρώτοι στα ποσοστά μακροχρόνιας κατάθλιψης και αυτοκτονιών.
Όλα αυτά τα πραγματικά στοιχεία, δεν μειώνουν τις εμπειρίες μας, παρά προσπαθούν να λειτουργήσουν ως μια αναγκαία αιτιολόγησή τους. Χωρίς την αποδοχή της δραματικής θέσης των αντρών, η διαθεματική μας οπτική είναι περιορισμένη και το ίδιο και τα αποτελέσματα των κινημάτων μας.
2. Αντρικό προνόμιο, «what about the menz» και «not all men»
Men do oppress women. People are hurt by rigid sexist role patterns. These two realities coexist. Male oppression of women cannot be excused by the recognition that there are ways men are hurt by rigid sexist roles. Feminist activists should acknowledge that hurt, and work to change it—it exists. It does not erase or lessen male responsibility for supporting and perpetuating their power under patriarchy to exploit and oppress women in a manner far more grievous than the serious psychological stress and emotional pain caused by male conformity to rigid sexist role patterns.
― bell hooks, The Will to Change: Men, Masculinity, and Love
Το πραγματικό και σημαντικό κόστος που πληρώνουν οι άντρες μέσα στην πατριαρχία δεν είναι σε καμία περίπτωση δικαιολογία για την ενδυνάμωση μισογύνικων στερεοτύπων, για τη συνέχιση της καταπίεσης των γυναικών και άλλων περιθωριοποιημένων ομάδων, για την άρνηση του αντρικού προνομίου.
Ενώ λοιπόν αναγνωρίζουμε πως η απελευθέρωση των αντρών από τα πατριαρχικά τους δεσμά είναι σημαντικό κομμάτι των φεμινισμών μας, δεν πρέπει να επιτρέπουμε όλες οι κουβέντες μας να κινούνται γύρω από αυτό το ζήτημα. Το θέμα των αντρών χρησιμοποιείται συχνά ως αφορμή για τον εκτροχιασμό πολλών συζητήσεων -χαρακτηριστικό παράδειγμα το ιντερνετικό «what about the menz», μια φράση που είναι πάντα αρχή εκτροχιασμού από το κεντρικό θέμα μιας φεμινιστικής συζήτησης.
Φροντίζουμε να διαμορφώνουμε χώρους ακτιβιστικούς όπου και οι άντρες μπορούν να μοιράζονται το βίωμά τους, χωρίς αυτό να πνίγει και ν’ αποσιωπά τα βιώματα των άλλων φύλων. Ακόμη, προτρέπουμε τους άντρες φεμινιστές και συμμάχους να δημιουργούν τους δικούς τους χώρους όπου μπορούν να συζητούν και να μοιράζονται τα βιώματά τους χωρίς αυτές οι κουβέντες να γίνονται εις βάρος άλλων, εξίσου σημαντικών.
Θεωρούμε πως το πρώτο βήμα για τους άντρες συμμάχους -για το καλό της ισορροπίας τους αλλά και την υγεία του κινήματος, είναι η αναγνώριση του προνομίου τους, η ενδυνάμωση ιδεών ενάντια στην κυριαρχική αφήγηση της πατριαρχίας και η ενεργοποίησή τους για τη διάλυσή της.
Μια ακόμη χαρακτηριστική αντίδραση κάποιων αντρών στις φεμινιστικές συζητήσεις, είναι το «Not All Men!» (Όχι όλοι οι άντρες!). Η τάση να χρησιμοποιείται παντού και πάντα είναι όχι μόνο κουραστική αλλά και αντιπαραγωγική.
Ξέρουμε πως όταν μιλάμε για πατριαρχικές αρρενωπότητες δεν αναφερόμαστε σε ΟΛΟΥΣ τους άντρες. Ξέρουμε πως ΟΛΟΙ οι άντρες δεν είναι βίαιοι, κακοποιητές, εκμεταλλευτές. Δεν χρειάζεται η ‘διόρθωση’ «ναι, αλλά όλοι οι άντρες δεν είναι έτσι». Είναι μια περιττή σημείωση που απλώς εκτροχιάζει τις συζητήσεις από τα πραγματικά θέματα.
3. MRAs, PUAs και η βίαιη κουλτούρα του μισογυνισμού
Είναι σχεδόν αδύνατον ν’ ασχοληθεί κανείς με τους φεμινισμούς στο (κυρίως αγγλόφωνο) ίντερνετ χωρίς να πέσει πάνω σε αυτές τις ανατριχιαστικές ομάδες.
MRM / MRA (Men’s Rights Movement / Men’s Rights Activist): Κίνημα για τα ‘δικαιώματα των αντρών’. Οι ομάδες αυτές είχαν τις απαρχές τους στα παλαιότερα γκρουπ για τα δικαιώματα των πατεράδων -άντρες που διαμαρτύρονταν για τα μειωμένα δικαιώματα των πατεράδων μέσα στο σύστημα των δικαστηρίων που ασχολούνται με διαζύγια και την επιμέλεια των ανήλικων παιδιών.
Παρ’ ό,τι αυτό είναι ένα από τα θέματα με τα οποία ασχολούνται πολλές φεμινίστριες μιας και δημιουργείται μέσα από τις πατριαρχικές πεποιθήσεις πως 1. η γυναίκα αυτόματα πρέπει να παίρνει επιμέλεια γιατί είναι η ‘φυσική’ πάροχος φροντίδας του παιδιού και, 2. η γυναίκα δεν θα εργάζεται ή θα εργάζεται λιγότερο και άρα ο άντρας θα πρέπει να πληρώνει μεγάλα ποσά στήριξης, οι άντρες αυτών των ομάδων επέλεξαν να κατηγορήσουν για όλ’ αυτά, όχι την πατριαρχία, αλλά τις γυναίκες.
Με τα χρόνια, οι λίγες αυτές ομάδες, μετατράπηκαν σε σάιτ και φόρουμ που κατηγορούν τις γυναίκες για όλα τα δεινά του κόσμου, από τον βιασμό μέχρι τους πολέμους και εκφράζουν έναν τύπο μισογυνισμού που είναι τόσο ακραία βίαιος που σαστίζει.
Από το 2012 κι όλας, ο οργανισμός Southern Poverty Law Center (οργανισμός που ασχολείται με θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης από το 1971 και οι έρευνές του θεωρούνται πολύ σημαντικές) έχει χαρακτηρίσει τις ομάδες αυτές των MRAs ως «Hate Groups» -ομάδες μίσους- και τις έχει βάλει σε μια λίστα ομάδων που παρακολουθούν για πιθανές βίαιες επιθέσεις μίσους.
Ο υποτιθέμενος «ακτιβισμός» αυτών των ομάδων περιορίζεται στη συγγραφή βίαιων ποστ στο ίντερνετ και συντονισμένες ηλεκτρονικές επιθέσεις σε γνωστές γυναίκες επαγγελματίες, φεμινίστριες και ακτιβίστριες αλλά και σε σάιτ που διαχειρίζονται άντρες σύμμαχοι.
PUA (Pick-Up Artist) / The Game: Συστηματικό, επαγγελματικό ‘καμάκι. Οι ομάδες αυτές είναι χωρισμένες σε διάφορες υποκατηγορίες υπό τον έλεγχο κάποιων «ειδικών» που αυτοχαρακτηρίζονται γκουρού του καμακιού.
Η αρχή αυτών των ομάδων ήταν το βιβλίο The Game (Το Παιχνίδι) όπου έθετε ‘κανόνες’ για το καμάκι. Εκτός από την μισογύνικη και βίαιη ορολογία των PUAs υπάρχουν ‘τεχνικές’ και οδηγίες που είναι πέρα για πέρα κακοποιητικές. Οι ‘γκουρού’ αυτοί στηρίζουν και ενδυναμώνουν τη μείωση όλων των γυναικών σε σεξουαλικά αντικείμενα προς κατάκτηση και τη μείωση όλων των αντρών σε μηχανικούς κατακτητές.
Little boys learn early in life that sexuality is the ultimate proving ground where their patriarchal masculinity will be tested (…) The more intense the pain of fear, unworthiness, and feeling unlovable becomes, the more obsessive becomes the need to have a sexual interaction.
― bell hooks, The Will to Change: Men, Masculinity, and Love
Η βασική ιδέα που βρίσκουμε κάτω απ’ αυτές τις τεχνικές «κατάκτησης» είναι πως οι γυναίκες οφείλουν να είναι διαρκώς σεξουαλικά διαθέσιμες προς κάθε άντρα που τις επιθυμεί. Η πλήρης αντικειμενοποίηση αυτή δημιουργεί την ιδέα σ’ αυτούς τους άντρες πως έχουν δικαίωμα πάνω σε όλα τα γυναικεία σώματα. Η πιθανή αδυναμία τους να ‘κατακτήσουν’ βρίσκει τρόπο έτσι να μην εσωτερικεύεται ως αποτυχία, παρά να αποδεικνύει την ‘κακία’ των γυναικών που δεν υποτάσσονται στη φυσική τους θέση ως σεξουαλικά αντικείμενα.
Στο σάιτ We Hunted The Mammoth (πρώην Manboobz) ο David Futrelle (δημιουργός και διαχειριστής) κάνει εδώ και χρόνια μια σημαντική δουλειά για τη συγκέντρωση και ανάλυση των χειρότερων MRA και PUA ποστ. (Προσοχή! Όλο το σάιτ είναι εξαιρετικά triggering και προτείνουμε να το διαβάζετε λίγο λίγο.)
Η κουλτούρα αυτών των ομάδων είναι εξαιρετικά βίαιη και περιέχει τα πιο ακραία μισογύνικα κείμενα που μπορεί κανείς να φανταστεί. Το φαινόμενο αυτών των ομάδων στηρίζεται πάνω στην απογοήτευση νεαρών αντρών με τις ζωές τους -μια απογοήτευση που βασίζεται στην αποτυχία των καπιταλιστικών και πατριαρχικών υποσχέσεων της κοινωνίας- και μετατρέπει την απογοήτευση αυτή σε βίαιο μίσος προς τις γυναίκες, τον φεμινισμό και κάθε τύπου κίνημα κοινωνικής δικαιοσύνης.
Ήταν αναπόφευκτο λοιπόν πως κάποια στιγμή θα βλέπαμε ένα βίαιο, δολοφονικό χτύπημα από κάποιον άνθρωπο που γαλουχήθηκε μέσα σ’ αυτήν την κουλτούρα. Ο Elliot Rodger ήταν μέλος κάποιων τέτοιων ομάδων και τα βίντεό του καθώς και το μανιφέστο των 140 σελίδων που άφησε πίσω του ήταν γεμάτα με τη φρασεολογία μίσους που συναντάμε στις ομάδες αυτές στην πιο ακραία της μορφή.
Πριν από αυτόν, προηγήθηκε ο τρομοκράτης Breivik του οποίου το μανιφέστο ήταν επίσης γεμάτο με την ίδια φρασεολογία και ενδείξεις μισογυνισμού -η αγωνία του άλλωστε πως η χώρα του είχε γίνει άντρο φεμινιστριών κ.ο.κ. ήταν ένας από τους λόγους για την επίθεσή του.
Πριν ακόμη κι από αυτόν, προηγήθηκαν πολλές άλλες επιθέσεις με ιστορικά πιο πρόσφατη εκείνες του 2012 με θύματα γυναίκες και θύτη αντιφεμινιστή και του 2009 πάλι στην Αμερική όπου ο δολοφόνος πυροβόλησε 13 γυναίκες μέσα σε ένα γυμναστήριο και το μανιφέστο του ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με εκείνο του Rodger και πιο γνωστή εκείνη του 1989 στο École Polytechnique του Μοντρεάλ, όπου ο δολοφόνος Lépine ξεχώρισε τις μαθήτριες από τους μαθητές και πυροβόλησε όλες τις γυναίκες με την κατηγορία πως «οι φεμινίστριες κατέστρεψαν τη ζωή του» και μισούσε τις γυναίκες.
Όλες οι επιθέσεις αυτές είχαν δράστες νεαρούς άντρες που ασπάζονταν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τις αξίες αυτού του νέου κινήματος του βίαιου μισογυνισμού και οι επιθέσεις μίσους τους δεν μπορούν παρά να χαρακτηρίζονται από αυτόν τον μισογυνισμό. Είναι αφελές να αγνοήσουμε αυτό το ιντερνετικό κίνημα ως κάτι περίεργο, δυσάρεστο αλλά άκακο -μιας και είναι στο ίντερνετ- γιατί έχουμε δει ξανά και ξανά την κουλτούρα αυτή να μπαίνει άμεσα στη ζωή μας.
Στην Ελλάδα, το ‘κίνημα’ αυτό, των αντρών που άστοχα κατηγορούν τις γυναίκες και τον φεμινισμό για όλα τα κακά που βιώνουν σε μια καπιταλιστική, ετεροκανονική πατριαρχία, είναι αρκετά περιορισμένο και η οργανωμένη ιντερνετική παρουσία του είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο.
Θα ήταν όμως λάθος να υποθέσουμε πως οι απόψεις αυτές περιορίζονται σ’ αυτά τα γελοία σάιτ. Η ευκολία του ίντερνετ είναι πως δεν χρειάζεται να σε περιορίζει η γλώσσα σου για να συμμετέχεις σε κοινότητες και οι MRA & PUA κοινότητες στο ίντερνετ κατοικούνται από ανθρώπους από όλον τον κόσμο. Δεν είναι σπάνιο λοιπόν πλέον να συναντάμε νεαρούς άντρες στο ελληνόφωνο ίντερνετ που αναπαράγουν την ίδια βιτριολική φρασεολογία, τα ίδια αβάσιμα ‘επιχειρήματα’, τις ίδιες βίαιες και επικίνδυνες μισογύνικες φαντασιώσεις.
4. Για έναν επιτυχημένο ακτιβισμό
The core of feminist masculinity is a commitment to gender equality and mutuality as crucial to inter-being and partnership in creating and sustaining of life. Such a commitment always privileges nonviolent action over violence, peace over war, life over death. (…) Feminist masculinity tells men that they become more real through the act of connecting with others, through building community.
― bell hooks, The Will to Change: Men, Masculinity, and Love
Οι σύγχρονοι διαθεματικοί φεμινισμοί δεν μπορεί παρά να περιέχουν αναζητήσεις, συζητήσεις και αναλύσεις για τις αρρενωπότητες ως σημαντικό τμήμα της θεωρίας του κινήματος και αναπόσπαστο κομμάτι του φεμινιστικού ακτιβισμού μας.
Η στήριξη των συμμάχων μας είναι σημαντική όχι μόνο για τη δική τους υγιή ζωή αλλά και για τη δική μας, για το μέλλον των κινημάτων μας και για ένα μέλλον που περιλαμβάνει την απελευθέρωση όλων μας. Εργαζόμαστε μαζί για την εξάλειψη της χειρότερης έκφανσης του βίαιου μισογυνισμού που μας περιβάλλει στην καθημερινότητά μας.
Οι αγώνες είναι παράλληλοι και κοινοί: αναγνωρίζουμε την πολυπλοκότητα των πατριαρχικών καταπιέσεων, στηρίζουμε τους άντρες συμμάχους και περιμένουμε και από εκείνους να παράξουν φεμινιστικό έργο με σεβασμό προς όλ@ς, για την απελευθέρωσή τους, για την ίδια τους την επιβίωση.
Ultimately the men who choose against violence, against death, do so because they want to live fully and well, because they want to know love. These are the men who are true heroes, the men whose lives we need to know about, honor, and remember.
― bell hooks, The Will to Change: Men, Masculinity, and Love
Περισσότερο διάβασμα:
*ΠΡΟΣΟΧΗ!* Σε πολλά από τα παρακάτω λινκ περιέχεται λόγος κακοποιητικός και triggering σε πολλά επίπεδα
– bell hooks, The Will to Change: Men, Masculinity, and Love | Quotes
– bell hooks, The Will to Change: Men, Masculinity, and Love | Google Books
Για την πατριαρχική καταπίεση των αντρών:
– Βλάπτει η πατριαρχία τους άντρες; | Καμένα Σουτιέν
– Μια λίστα με προβλήματα των αντρών που ήδη προσπαθεί να λύσει ο φεμινισμός | Καμένα Σουτιέν
– XY Online | Men, Masculinities and Gender Politics
– Boys, Masculinity and Gender Stereotypes | The Achilles Effect
– A Male Survivor Breaks His Silence | Fred Pelka
– A call to men | Tony Porter
– Tough Guise: Violence, Media and the Crisis in Masculinity | Jackson Katz
– Boys Will Be Boys: Deconstructing Masculinity and Manhood | Michael Kimmel
Για τον εκτροχιασμό των φεμινιστικών συζητήσεων από άντρες:
– What’s wrong with saying that things happen to men, too? | Finally, A Feminism 101
– #NotAllMen: How Discussing Women’s Issues Gets Derailed | Phil Plait
– Not All Men: A Brief History of Every Dude’s Favorite Argument | Jess Zimmerman
– Not All Men, But Still Too Many Men | Chuck Wendig
– NotAllMen Defense Explained | John Scalzi
Για τη βίαιη κουλτούρα των MRAs και PUAs:
– Misogyny: The Sites | Southern Poverty Law Center Intelligence Report, Spring 2012
– Responding to men’s rights groups | XY Online: Men, Masculinities and Gender Politics
– MRA Glossary | We hunted the mammoth
– Intro to the Mens Rights Movement | We hunted the mammoth
– What is an MRA? | Shakesville
Για την πρόσφατη δολοφονική μισογύνικη επίθεση:
– Let’s call the Isla Vista killings what they were: misogynist extremism | Laurie Penny
– Why Elliot Rodger’s misogyny matters | We hunted the mammoth
– Elliot Rodger’s California shooting spree: further proof that misogyny kills | Jessica Valenti
– #YesAllWomen – the reply to the shootings | Daily dot
– YesAllWomen as seen by a man | Twitter
– Anti woman site predicts more deaths | Think Progress
– Gunman in California Mass Shooting, was influenced by the «Men’s Rights Movement» | Daily Kos
– Dead if you do, Dead if you don’t | Dr. Jill McDevitt
Chris
01/06/2014
ενδιαφέροντα τα points και εδώ:
http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/may/27/elliot-rodger-was-misogynist-killing-spree
(…)
It’s also worth pointing out that Rodger didn’t just rail against women in his manifesto – he also spewed plenty of racist bile, which is getting far less attention, even though the first people he killed were his two Asian roommates and their Asian friend, whom he had specifically described as «repulsive». (Rodger was half-Asian himself and blamed this for his lack of success with women.)
It is also worth pointing out that even if Rodger had been diagnosed with a serious mental illness he would still have been able to buy a gun, even in California, which has some of the most stringent laws about buying guns in the United States.
Was misogyny the reason a 22-year-old man went on a killing spree? Hell yes. Were other factors at play here, too, such as (…) And to say that doesn’t diminish the part played by any of these reasons. In fact, they underline the dangers in one another.
Alicia
01/06/2014
Πολύ σημαντικο θεμα θιξατε! Είναι αληθεια μεγαλη, αν και δυσκολα κατανοητη με την πρωτη φορα, αυτό που λετε<>
Είναι φοβερο το μισος μερικων εναντιων των γυναικων…. για το μυσογυνιστικο σαιτ στα ελληνικα , ηξερα ,γιατι ψαχνωντας για αρχαιες γυναικειες κυριαρχες θεοτητες επεσα πανω σε αυτό.Δεν μπορειτε να φανταστείτε τι λεγανε για τις κυριαρχες γυναικιες θεοτητες !Αρρωστοι….και παραποιηουν τα ιστορικα δεδομενα … Δεν εχω ξανασυναντισει τετοιο μισος και πιστευω ότι για το συγκεκριμενο πρεπει να κανει κατι το κρατος,στο να το περιορισει. Είναι απίστευτα αρρωστοι….Τα αγγλικα μου είναι χαλια και ετσι δεν μπορω να διαβσασω τα ανωτερω…
Κανετε πολύ καλη δουλεια! Και εχω μαθει αρκετα!
Giorgio
03/06/2014
Ανάλογα sites υπάρχουν και εδώ.
http://www.pua.gr/
http://greekpua.com/
http://elksi.bigforumpro.com
Αντικειμενικοποίηση στο Full
50ft queenie
03/06/2014
Αγκχ, ευχαριστούμε για τα λινκ, δεν τα ήξερα αυτά! :\
Giorgio
04/06/2014
Όπως πάντα η Ελλάδα πίσω, μόλις που έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν στο γκάζι κάτι τέτοιοι ! Beware!
jenny
06/06/2014
Πολύ καλό άρθρο και πολύ συγκροτημένη προσπάθεια όλο το σάιτ!
Keep up!
50ft queenie
06/06/2014
Ευχαριστούμε πολύ jenny! ^__^
Xanadu
29/07/2014
επισης μεγαλο επος αποτελει και το παρακατω site: http://www.sos-sygapa.eu/
εχουν κανει και ενα σχετικο αφιερωμα οι Migada σε κάποιο τεύχος τους αλλα αυτη τη στιγμη δεν εχω προσβαση στα τευχη τους και δε μπορω να σας πω ποιοι ειναι , οταν θα το βρω θα το παραθεσω
nick
03/01/2016
Ο όρος «Αρρενωπότητα» αντίθετο της «θηλυκότητας» και μιλάτε για άνδρες και οι άλλοι για φεμινίστριες και όχι για ετερόφυλες γυναίκες που αυτόαποδεικνύει για εσάς πως είστε εξορισμου μίσανδρ@@.
Anelis
22/02/2016
Νίκο μου τα μισογύνικα σχόλιά σου δε θα ξαναγίνουν δεκτά στη σελίδα μας. Ο χρόνος μας είναι πολύτιμος. Αντίο
Νίκος από Σέρρες
18/08/2016
Το άρθρο έχει 100% δίκιο. Θέλω, ωστόσο, να παραθέσω μια επιπλέον άποψη για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται η αρσενική προσωπικότητα από το Φεμινισμό.
Από όσα έχω καταλάβει μέχρι στιγμής, ο φεμινισμός υποστηρίζει πως η αρσενική προσωπικότητα δεν είναι από μόνη της πρόβλημα. Υποστηρίζει πως η Πατριαρχία στηρίζεται κι ενισχύεται από την ΚΑΚΗ χρήση της αρρενωπότητας. Αν το παραδεχτούμε αυτό, σημαίνει πως ταυτόχρονα δεχόμαστε ότι υπάρχει και ΚΑΛΗ χρήση της αρρενωπότητας από τους άντρες; Αν αυτό είναι αλήθεια, τότε οι υπόλοιποι άντρες, οι «καλοί», δεν είναι μέρος του προβλήματος;
Σε ολόκληρο τον πλανήτη, σε κάθε μα ΚΑΘΕ μία χώρα ξεχωριστά, εδώ και χιλιετίες, οι διάφορες μορφές καταπιέσεων ασκούνται από διάφορους άντρες, οι οποίοι αλλάζουν ανάλογα με την περιοχή και τη χρονική περίοδο: άσπροι, μαύροι, ψηλοί, κοντοί, αριστεροί, δεξιοί, χοντροί, αδύνατοι, ήρεμοι, άγριοι κλπ. Το ένα ΚΟΙΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ, όμως, είναι το αρσενικό. Αυτό δεν μας λέει κάτι για τους άντρες; Πρόκειται για το μοναδικό φύλο που αντλεί τη δύναμή του από τον πόνο των άλλων, το μοναδικό φύλο που λειτουργεί ως απομεινάρι της πρωτόγονης ανθρωπότητας.
Η ύπουλη φύση του αρσενικού χρησιμεύει ως μηχανισμός επιβίωσης. Ακόμα και τόσες χιλιάδες χρόνια μετά, το αρσενικό μεταμφιέζεται σαν σύγχρονο πλάσμα για να καταφέρει να συνυπάρξει με τους υπόλοιπους οργανισμούς. Όταν, όμως, τα βρίσκει δύσκολα, ΑΝΤΙ να βελτιώσει τη συμπεριφορά του και να διορθώσει το μυαλό του ώστε ν’ ανέβει στο επίπεδο των άλλων, αποφασίζει να βγάλει τον πίθηκα από μέσα του. Γιατί; Επειδή, όταν πρόκειται για επικοινωνία μεταξύ οργανισμών, το αρσενικό ΛΑΤΡΕΥΕΙ τον εύκολο τρόπο. Κι ο εύκολος τρόπος είναι ο πρωτόγονος: ‘χτυπάω, δαγκώνω, σκουντάω, σκοτώνω. Αν δεν πιάσει τίποτα από όλα αυτά, ίσως να αναγκαστώ να συζητήσω’.
Η αρσενική προσωπικότητα εκμεταλλεύεται ακόμη και την πιο καλοπροαίρετη ανοχή που δείχνουν τα άλλα άτομα απέναντί της και τη χρησιμοποιεί για να ικανοποιήσει την ανεπάρκειά της και τις ανασφάλειές της. Αν, λοιπόν, θεωρήσουμε πως το αρσενικό εκ φύσεως δεν είναι κακό, αλλά μόνο το τοξικό αρσενικό είναι κακό, δεν δείχνουμε έτσι ανοχή απέναντι στα υπόλοιπα αρσενικά; Δεν είναι σαν να τους απενοχοποιούμε ως φύλο; Δεν τους βοηθάμε έτσι να συνεχίσουν να ζουν παρασιτικά προσκολλημένοι στην υπόλοιπη ανθρωπότητα, ΠΑΡΟΛΟ που έχουμε αιματηρές αποδείξεις ΧΙΛΙΕΤΙΩΝ που μας φωνάζουν πως η νοοτροπία τους είναι πια ξεπερασμένη για μια σύγχρονη κοινωνία;
Έχω πάψει εδώ και λίγο καιρό να πιστεύω ότι είμαι αρσενικό. Η αλλαγή μου είναι πολύ πρόσφατη, παλιά ήμουν άλλος ένας πίθηκας. Έχω αλλάξει πολύ τη νοοτροπία μου και πλέον θεωρώ εαυτήν θηλυκή. Πιθανόν τα λόγια μου να εκφράζουν απέχθεια προς το αρσενικό, αλλά αυτό δεν το αποφάσισα μέσα σε μια στιγμή. Είναι το αποτέλεσμα της εμπειρίας μου δίπλα σε αρσενικά. Στην καθημερινότητά μου συμπεριφέρομαι όσο μπορώ με φεμινιστική νοοτροπία, αλλά το κάνω από ανάγκη, επειδή είναι ανήθικο να θεωρούμε κάποιο φύλο κατώτερο από τα άλλα. Όμως, αυτό που πραγματικά ζητάω και θέλω ως σταθερά στον κόσμο είναι η Μητριαρχία. Ακόμα και στη χειρότερη μορφή της, δεν θα μοιάζει στο ελάχιστο με το μίασμα της Ανδροκρατίας.
Όποια προβλήματα κι αν φέρει μαζί της η Μητριαρχία, τουλάχιστον θα μπορέσει η ανθρωπότητα να συνεχίσει την πορεία της χωρίς να υπάρχει ένα διαρκές, άσκοπο, άγριο γάβγισμα στα αυτιά της ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ. Θα βοηθήσει ώστε να κατορθώσουν τα υπόλοιπα φύλα να μην αισθάνονται και να μην ζουν λες και είναι τερατογεννέσεις μέσα στον κόσμο. Το αρσενικό προσπάθησε να κάνει κάτι για το οποίο ήταν εξαρχής ανάξιο, και τελικά στην πτώση του πήρε όλον τον πλανήτη μαζί του.
Συγγνώμη για τα κεφαλαία γράμματα (ήθελα μόνο να τα κάνω bold αλλά δεν ξέρω πώς) και συγγνώμη για το πολύ κείμενο και για το παραλήρημά μου, αλλά το είχα μεγάλη ανάγκη (ξανά) και το έγραψα επειδή ΟΝΤΩΣ θα ήθελα να μάθω την άποψη και την απάντησή σας. Αν, παρόλαυτά, κρίνετε πως δεν πρέπει να φαίνεται, απλά σβήστε το.
50ft queenie
25/06/2017
Γεια σου Νίκο κι ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Το φύλο αυτό καθαυτό δεν έχει κάποια μαγική ιδιότητα, δεν ενέχει μέσα του συμπεριφορές ή δεδομένα. Όλα αυτά είναι επίκτητα χαρακτηριστικά τα οποία δομούνται πάνω σε ένα σαθρό υπόβαθρο -αυτό του πατριαρχικού καπιταλισμού της λευκής επικυριαρχίας. Η τοξική αρρενωπότητα είναι απόρροια αυτής της εξουσιαστικής δομής κι όχι κάτι με το οποίο γεννιέται ένα μωρό.
Οι φεμινιστικές πολιτικές παλεύουν για την εξάλειψη της τοξικότητας και των δομών που δημιουργούν εξουσιαστικές καταπιέσεις (άρα και προνόμια), επιθυμώντας την πραγματική ισοτιμία και ισότητα ανάμεσα σε όλους τους ανθρώπους.
Ο αγώνας αυτός, ο αγώνας για την απελευθέρωσή μας είναι κοινός, περιλαμβάνει και τους άντρες, οι οποίοι έχετε πολλή δουλειά να κάνετε και ως σύμμαχοι, αλλά και ως ενεργά υποκείμενα με δική σας επαναστατική και ριζοσπαστική δουλειά.
Σου προτείνω ανεπιφύλακτα το βιβλίο The Will to Change: Men, Masculinity, and Love της bell hooks για μια πρώτη επαφή με τις φεμινιστικές πολιτικές που προσεγγίζουν το θέμα των αντρών ως αναπόσπαστο μέρος της εξάλειψης της πατριαρχίας.
Καλή συνέχεια.
Elena
12/06/2020
Γνωρίζετε αν το «The Will to Change: Men, Masculinity, and Love » υπάρχει σε Ελληνική μετάφραση? Θα ήθελα να το δωρίσω σε άτομο που δεν γνωρίζει Αγγλικά, ωστόσο όσο και αν ψάχνω βρίσκω μόνο την αγγλική έκδοση. Ευχαριστώ!
50ft queenie
12/11/2020
Γεια σου Έλενα,
Από όσο γνωρίζουμε (και με ένα σύντομο ψάξιμο στο biblionet, δεν υπάρχουν δυστυχώς ακόμη μεταφρασμένα έργα της bell hooks στα ελληνικά.
Είναι όντως εξαιρετικό βιβλίο. Εάν το πετύχεις κάποια στιγμή ελληνικά, ενημέρωσέ μας κι εμάς!
Καλή συνέχεια!