Υπάρχει ένα συγκεκριμένο είδος σεξιστικού λόγου και χιούμορ το οποίο αναπαράγεται με μεγάλη επιτυχία σε παρέες αλλά και μέσω του διαδικτύου. Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο θα περιέγραφα ως «μεταμοντέρνο σεξιστικό χιούμορ». Νεαροί γύρω στα 25 μιλάνε αποκλειστικά με ατάκες, έχουν την αίσθηση ότι λένε κάτι πολύ ψαγμένο, ότι είναι πνευματώδεις, ενώ στην πραγματικότητα αναπαράγουν τα πιο συντηρητικά στερεότυπα. Είχα την ατυχία και την περιέργεια να δω πρόσφατα ένα βίντεο που κυκλοφορεί στο you tube με τίτλο “Mikeius vs. Women” και να ανακατευτεί το στομάχι μου.
Για όσους και όσες δεν είχαν την τύχη να χαϊδέψει τα αυτιά τους και τα μάτια τους το εν λόγω πόνημα, συνοψίζω το περιεχόμενο του:
Ύφος συμβουλευτικό και αφ’ υψηλού υποδείξεις σε στυλ listen to me bitch. Στον μονόλογο του ο Mikeius αναφέρεται στη γυναίκα ως «εσύ» (ομοιογενές- μονολιθικό- όλες ένα και το αυτό- πράγμα) και στους άνδρες ως «εμείς» (ποικιλία αυτόνομων προσωπικοτήτων). Η αρχική μου έκπληξη αφορά όχι μόνο τη γλώσσα του εμετικού παραληρήματος, αλλά το ότι ο δημιουργός του θεωρεί ότι ενδιαφέρει κάποιες γυναίκες να ευεργετηθούν από το απαύγασμα της σοφίας και της εμπειρίας του. Υποδεικνύει λοιπόν με τί μπορούν να ασχοληθούν οι γυναίκες και με τί όχι. Μεταξύ των don’ts είναι και δραστηριότητες όπως η μουσική, οι ταινίες και τα κόμικς (!). Θεωρεί επίσης τον εαυτό του «ειδικό» για μια σειρά από ζητήματα που δεν έχει βιώσει ποτέ ο ίδιος. Γνωρίζει με λεπτομέρειες ακόμη και το πώς είναι ο γυναικείος αυνανισμός, σε σημείο που ακόμα και ο Τσακ Νόρις θα τον ρωτούσε με αγανάκτηση ρε φίλε κι εσύ πού το ξέρεις;
Πορνογραφική αισθητική και άποψη για το γυναικείο σώμα κατά τα πρότυπα του κυρίαρχου, ετεροσεξουαλικά στοχευμένου, εμπορευματοποιημένου πορνό. Ο Mikeus και ο καθένας που υιοθετεί το ίδιο εξυπνακίστικο στυλ, μάλλον θεωρεί τον εαυτό του πολύ προοδευτικό, αλλά δεν κάνει τίποτε άλλο από το να επαναλαμβάνει την κυρίαρχη άποψη για το πώς είναι η «σωστή γυναίκα»: πάνω απ’ όλα σεξουαλικά διαθέσιμη.
Με αυτό το δεδομένο λοιπόν, δεχόμαστε από τον παντογνώστη συμβουλές για τις «σωστές» στάσεις στο σεξ. Σωστές για ποιον; Μαντέψτε: για τον ίδιο, ή με δικά του λόγια «για να αρέσεις σε εμένα και στους φίλους μου». Θεωρείται αυτονόητο ότι η μεγαλύτερη –αν όχι η αποκλειστική φιλοδοξία των γυναικών είναι να γίνουν πρωταγωνίστριες στις φαντασιώσεις του κάθε κάφρου. Η γυναικεία σεξουαλικότητα γίνεται αντιληπτή απλώς ως μια ανταπόκριση στην ανδρική, διαφορετικά δεν έχει λόγο ύπαρξης. Καθαρά εργαλειακή αντιμετώπιση.
Αναπαραγωγή ηλίθιων και αβάσιμων στερεοτύπων για το πόσο ανώτερες είναι οι ανδροπαρέες σε αντίθεση με τη γυναικεία φιλία η οποία είναι ένα ψέμα, αφού οι γυναίκες θάβουν η μια την άλλη, προσκολλώνται στο γκόμενο και όταν χωρίζουν δεν έχουν πια φίλες, κ.λπ. Αλλά και εμπλουτισμός του ήδη υπάρχοντος σεξιστικού ρεπερτορίου με παραινέσεις όπως:
«Μην παίρνεις το ασανσέρ για να πας από τον πρώτο στο ισόγειο.» Χαχαχα, μισό λεπτό να φέρω τα χαρτομάντηλα γιατί κλαίω από τα γέλια. Άλλη μία βλακεία που έρχεται να προστεθεί στις γενικεύσεις του στυλ «οι γυναίκες είναι φοβητσιάρες, δεν ξέρουν να παρκάρουν και δεν μπορούν να αλλάξουν μια λάμπα». Θα ήταν απλά πληκτικό αν δεν ήταν τόσο υποτιμητικό.
Το θέμα όμως δεν είναι προσωπικό και δεν θα έμπαινα στον κόπο να ασχοληθώ με τον συγκεκριμένο τύπο, αν επρόκειτο για μια μεμονωμένη περίπτωση. Με αφορμή όμως το προαναφερθέν οπτικοακουστικό «έργο τέχνης», θα ήθελα να πω δυο πράγματα σχετικά με το δηθενοεναλλακτικό σεξιστικό «χιούμορ»:
– Δεν είναι αστείο. Είναι εξίσου χονδροειδές και ρατσιστικό με το να αναπαράγεις αστεία για τους μαύρους. Δεν έχει καθόλου πλάκα. Πολλές γυναίκες δε γελάνε και προλαβαίνω όποιον ετοιμάζεται να πει ότι είναι επειδή οι γυναίκες δεν έχουν χιούμορ (κυκλικό επιχείρημα). Όσοι είναι τόσο cool, ας απαντήσουν ειλικρινά: πόσοι άνδρες θα γελούσαν με εικόνες σαν αυτή;
Μα γιατί; Δείτε τον, είναι και fit και χρήσιμος! Ουφ, δεν έχετε καθόλου χιούμορ…
«Αυτές είναι υπερβολές / το κάνεις πολύ μεγάλο θέμα». Και ποιος θα το κρίνει αυτό; Πιστεύω ότι αν κάποιος άνθρωπος εκφράσει μια ενόχληση ή ένα παράπονο που με αφορά, το λιγότερο που μπορώ να κάνω, είναι να προσπαθήσω να καταλάβω αυτό που μου λέει. Μπορεί να μου φανεί παράλογο, άκυρο, γελοίο, υπερβολικά συναισθηματικό αλλά δεν έχει σημασία επειδή δεν είμαι εγώ αυτή που αποφασίζει τι προβληματίζει, ενοχλεί, εκνευρίζει ή καταπιέζει τους άλλους. Ακόμα όμως κι αν δεν έχει κανείς τη στοιχειώδη ικανότητα να κατανοήσει το βίωμα κάποιου άλλου ατόμου, ας αναρωτηθεί τουλάχιστον τί προσφέρει και σε ποιον, το να αστειεύεται με την καταπίεση μιας κοινωνικής ομάδας, είτε αυτή είναι οι γυναίκες, οι τρανς, οι μετανάστες, οι ομοφυλόφιλοι, κ.ο.κ.
– Καλλιεργεί και παγιώνει τον μισογυνισμό. Ας αποσαφηνίσουμε καταρχήν το περιεχόμενο της έννοιας. Μισογυνισμός κυριολεκτικά σημαίνει «μίσος για τις γυναίκες». Όμως στην καθημερινή χρήση, οι απόψεις και οι συμπεριφορές μέσα από τις οποίες εκφράζεται, είναι συνήθως πιο συγκαλυμμένες και συχνά μη συνειδητές. Ο μισογυνισμός είναι ταυτόχρονα εξουσιαστική δομή και τρόπος πρόσληψης του κόσμου. Συνδέεται με την σχεδόν καθολική ανδρική πεποίθηση, ότι τι να είσαι άνδρας είναι το καλύτερο που μπορεί να συμβεί σε κάποιον και αυτό γιατί, πάνω απ’ όλα, το να είσαι άνδρας σημαίνει ότι δεν είσαι γυναίκα.
Ο καθημερινός μισογυνισμός του σεξιστικού χιούμορ μπορεί να κυμαίνεται από την «φυσικοποίηση» της ανισότητας και των έμφυλων διακρίσεων, μέχρι την υποκίνηση βίαιης συμπεριφοράς απέναντι στις γυναίκες. «Υπερβάλλεις» θα πουν και πάλι κάποιοι, όμως guess what: δεν το έβγαλα από το κεφάλι μου. Σε έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Granada με δείγμα 109 ανδρών, ηλικίας 18- 26 ετών, σχετικά με την αίσθηση του χιούμορ και του γέλιου, διαπιστώθηκε ότι τα σεξιστικά αστεία συνδέονται με την ανοχή απέναντι στην κακοποίηση των γυναικών.*
Ένας τελευταίος προβληματισμός. Ακούγοντας τις σεξιστικές αθλιότητες του Μikeius, αναρωτιόμουν «από πού να αντλεί τόση έπαρση αυτό το υποκείμενο». Και αμέσως πήρα την απάντηση μου διαβάζοντας τα επιδοκιμαστικά σχόλια που συνόδευαν το βίντεο, κάποια από τα οποία προέρχονται από γυναίκες, οι οποίες δυστυχώς δε συνειδητοποιούν τί σημαίνει εσωτερικευμένος μισογυνισμός. Φοβάμαι ότι έχουμε χάσει εντελώς την αίσθηση του πώς υποβιβάζει η κυρίαρχη κουλτούρα τις γυναίκες. Θα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί ακόμα και έξυπνοι άνθρωποι, γυναίκες και άνδρες, αντιλαμβάνονται τη γυναικεία υπόσταση με τόσο απλοϊκό και απαξιωτικό τρόπο. Κι αν τυχόν κάποια ή κάποιος αναρωτιέται «τι μπορώ να κάνω;», θα απαντούσα το εξής: μια καλή αρχή θα ήταν να έχεις ανοιχτά τα μάτια σου για να αντιληφθείς τον μισογυνισμό γύρω σου. Κι αν θεωρείς το σεξιστικό χιούμορ αποκρουστικό και προσβλητικό, άρχισε τουλάχιστον να σκέφτεσαι το ενδεχόμενο του να μην το ανέχεσαι σιωπηρά.
– Από την La Inquieta
* Εδώ θα βρεις την έρευνα στα Ισπανικά, αλλά μπορείς να διαβάσεις και σχετικά άρθρα στα αγγλικά εδώ και εδώ.
MMCMANOS
16/03/2013
Καλησπέρα. Διαβασα το άρθρο σου και παρόλο που διαφωνώ με πολλά από αυτά που λέει ο mikeus νομίζω πως πρέπει να τον δεις στην πλάκα. Πολλές φόρες χοντροκομμένη και άστοχη αλλά μην τον παίρνεις τόσο στα σοβαρά. Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία έχει περισσότερα προβλήματα από κάποιον που κάνει κάποια βιντεάκια και λέει ότι σαχλαμάρα του’ ρθει.
Ευχαριστώ
Μάνος
Nadine Strossen
17/03/2013
Το ξέρω πως περπατάω σε περίεργα μονοπάτια εδώ, αλλά:
Α. Περί μη-συνειδητού μισογυνισμού: μπορεί να υπάρξει «ασυνείδητο» μίσος; Τουλάχιστον με βάση τους όσους ορισμούς έχω βρει για τη λέξη «μίσος», όχι. Μήπως χρειαζόμαστε κάποια διαφορετική λέξη για να περιγράψουμε την συχνά ασυνείδητη αντίληψη των ανδρών πως «οι γυναίκες είναι διαφορετικά/κατώτερα ανθρωπάκια»; Ίσως η λέξη «υποτίμηση» να ήταν πιο ρεαλιστική. Την διαφορά μπορούμε να την δούμε καλύτερα αν σκεφτούμε άλλους ανθρώπους που υποτιμάμε: μπορείς π.χ. να υποτιμάς τους σκουπιδιάρηδες, τους ποδοσφαιρόφιλους, τις τραγουδίστριες σε λαϊκά κέντρα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως τους/ις μισείς. Σίγουρα είναι κακές πρακτικές και τα δύο, αλλά υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στις βλάβες ανάμεσα στο μίσος (έχθρα, ενεργή αντιπάθεια, διάθεση να βλάψεις) και την υποτίμηση (μείωση σε κατώτερο στάτους).
Β. Χρειάζεται λίγη προσοχή και στον όρο «ρατσισμός». Παρ’ όλο που τον έχουμε ξεχειλώσει, ο ρατσισμός αφορά… ράτσες, δηλαδή ψευδοζωϊκά είδη που έχουμε εφεύρει για να μπορούμε να υποτιμάμε τους «ξένους» με μεγαλύτερη ευκολία. Η διάκριση είναι σημαντική, καθώς ο ρατσισμός στηρίζεται σε ιδέα που υπάρχει μόνο μέσα στο κεφάλι μας (πως υπάρχουν «ράτσες», κοινώς «διαφορετικά είδη ανθρώπων») ενώ ο σεξισμός σε ρεαλιστικότατο και βλαβερότατο διαχωρισμό ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες.
Καλή συνέχεια και… άντε να βλέπουμε περισσότερους φιτ με σκούπες!
50ft queenie
17/03/2013
Μάνο,
Τα αστεία που λέμε (όπως και κάθε τι άλλο) δεν λέγονται μέσα σε κενό αέρος. Λέγονται μέσα σ’ ένα συγκεκριμένο κοινωνικό πλαίσιο. Το κείμενο σχολιάζει ένα στυλ ‘αστείου’ και αναφέρεται στον Μικέιους γιατί είναι από τους πιο δημοφιλείς εκφραστές του. Η ομαλοποίηση σεξιστικών ιδεών μέσα από το χιούμορ είναι κι αυτή σημαντική με τον τρόπο της.
Nadine,
Εάν προτιμάς, μπορείς να μετονομάσεις τον μισογυνισμό σε ‘μπανάνα’, ‘μουσακά’ ή ‘καφεκοπτείο’. Το νόημα και οι εκφράσεις του θα παραμείνουν ίδιες.
Το παράδειγμά σου για τους ποδοσφαιρόφιλους δεν ταιριάζει. Όταν μιλάμε για μισογυνισμό και σεξισμό μιλάμε για συστημική διάκριση με βάση την εξουσία. Πράγμα που δεν ισχύει στα παραδείγματα που δίνεις.
Η La Inquieta μας θυμίζει πως, όπως το να κοροϊδεύεις φυλετικές μειονότητες (οι οποίες υποφέρουν λόγω συστημικής διάκρισης με βάση την εξουσία), το να κάνεις τέτοιου τύπου ‘χιούμορ’ για άλλη μια περιθωριοποιημένη ομάδα, είναι εξίσου ανόητο.
Τα σχόλιά σου βασίζονται απόλυτα στη χρήση δύο λέξεων. Δεν είναι ανάγκη να τις χρησιμοποιείς.
ο Συριμουρδιος
17/03/2013
Κοίτα, υπάρχουν άνθρωποι που είναι douchebags. Όσο douchebagικα σου φέρονται επειδή είσαι γυναίκα, ακριβώς το ίδιο θα σου φερόντουσαν αν ήσουν άνδρας/πάπια/δενδρολίβανο. ΟΚ, υπάρχουν άνθρωποι, πολλοί κιόλα, που μαλακίζονται λέγοντας «εχεχεχε, οι γυναίκες δεν είναι τόσο καλοί όσοι οι άντρες, χερπ ντερπ ντόνατς». Τι νομίζεις, ότι αυτοί οι άνθρωποι στις σχέσεις τους με τους άλλους άνδρες διακατέχονται άξαφνα από βικτωριανή αβρότητα;;; Πότε τους φταίει το φύλο κάποιου, πότε η ομάδα του, πότε η μύτη του και πότε η φυλή του. Και εγώ μειονότητα είμαι, από το είδος των μειονοτήτων που η «μη αποδοχή» δεν εκφράζεται μόνο με αστεία αλλά με δηλώσεις περί φούρνων και σαπουνιών.
Ξεπέρνα το κόλλημα με το φύλο σου, και μεγάλωσε. Οι άνθρωποι πετάνε λάσπη, και οι ρίζες αυτης της λάσπης είναι κοινές. Αν θες να αλλάξει η κατάσταση, μην εστιάζεις στο τι ακριβώς είπε ποιος, προσπάθησε να δεις την κατάσταση στην ολότητα της και να καταλάβεις ότι τα άτομα που προσπαθούν να μειώσουν έμμεσα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός άλλου ανθρώπου, όπως το φύλο, το βαρος, η εθνικότητα, είναι άτομα τα οποία έχουν διδαχθεί ότι η διαφορετικότητα είναι κάτι φοβερό, πως πρέπει να «προωθούν» ό,τι είναι σαν αυτούς και να «πολεμούν» ό,τι δεν είναι. Το κείμενο σου θα είχε πολύ πιο ουσία αν αντί να μας δείχνεις ποιά στοιχεία σε χάλασαν, έδειχνες κατανόηση, προσπαθούσες να καταλάβεις -γιατί- τα άτομα αυτά αντιδρούν έτσι, και αναρωτιόσουν για πιθανούς τρόπους με τους οποίους να μπορούν να αλλάξουν αντίληψη ή εν πάση περιπτώση να σταματήσει η σμίλευση άλλων ανθρώπων σε αυτά τα πρότυπα
Agios Andromidas
17/03/2013
Υπέροχο, Inquieta! Πραγματικά είχα καιρό να διαβάσω τόσο ωραίο άρθρο. Είναι θέματα όπως αυτό, που (αν είσαι άντρας)* δεν τα ακούς συχνά.
* θα ηθελα να ελπίζω
Επίσης, thumbs up 50ft queenie :)
Nadine Strossen
18/03/2013
Τότε γιατί τις χρησιμοποιείς;
50ft queenie
18/03/2013
Συριμουρδιε,
Υπάρχει κι ένα επίπεδο κοινωνικό που διαμορφώνει και διαμορφώνεται από τις ατομικές συμπεριφορές. Ο douche που είναι μισογύνης ή ρατσιστής ή τρανσφοβικός κ.ο.κ. δεν είναι απλός douche. Αναπαράγει ένα μοντέλο ζωής που αποκλείει συγκεκριμένες ομάδες.
Η συντακτική ομάδα των Καμένων Σουτιέν ανεβάζει κείμενα για όποια θέματα μας απασχολούν και μας αρέσουν. Αν διαφωνείς με τη δική μας οπτική και θέλεις περισσότερη ‘κατανόηση’, θα μ’ ενδιέφερε πολύ να διαβάσω κάπου και το δικό σου κείμενο με την οπτική που θέλεις εσύ να δώσεις στο θέμα.
Και btw ευχαριστώ για το «Ξεπέρνα το κόλλημα με το φύλο σου, και μεγάλωσε«. Ήταν ό,τι πιο αστείο έχω διαβάσει τις τελευταίες δυό μέρες. ^__^
Ανδρομίδα,
Ευχαριστούμε πολύ!
Nadine,
Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με τις λέξεις αυτές. Δεν έχω κανέναν λόγο να μην τις χρησιμοποιώ. Όπως σου είπα και παραπάνω, εσύ που έχεις, δεν είναι ανάγκη να τις χρησιμοποιείς.
Goldie
18/03/2013
Syrimourdie: «..Η διαφορετικότητα είναι κάτι φοβερό». Με εκπλήσσει τό ότι μερικοί αντιλαμβάνονται τις γυναίκες σαν μια μειονότητα και ξεχνάνε ότι πρόκειται για τη μισή ανθρωπότητα…Επίσης το ότι δε βλέπουν τη δομική διάσταση της καταπίεσης αλλα΄θεωρούν ότι το θέμα είναι «ατομικό»…
RaZzMaTaZz
18/03/2013
Συριμούνδιε, οι αντιλήψεις σίγουρα δεν αλλάζουν όταν αποδίδουμε συμπεριφορές εξαιρετικά στοχευμένες και κοινωνικά φορτισμένες σε ένα γενικό και αόριστο douchebaggery.
Nadine Strossen
18/03/2013
Οπότε αν σταματήσω να τις χρησιμοποιώ η λάθος χρήση που κάνεις εσύ θα διορθωθεί;
50ft queenie
18/03/2013
Μάλλον παρεξήγησες. Εγώ δεν πιστεύω πως κάνω κάποια λάθος χρήση και υπερασπίζομαι και τη χρήση των όρων που έκανε η La Inquieta στο κείμενό της. Το πρόβλημα φαίνεται να το έχεις εσύ. Γι’ αυτό σου πρότεινα, αν έχεις πρόβλημα με τις λέξεις να μην τις χρησιμοποιείς. Αν, από την άλλη, το πρόβλημά σου είναι με το πώς χρησιμοποιούμε κάποιους όρους εδώ, οκ, η κριτική σου σημειώθηκε. Απλά να σ’ ενημερώσω πως δεν πρόκειται ν’ αλλάξουμε το πώς τις χρησιμοποιούμε.
Nadine Strossen
18/03/2013
OK, κατάλαβα καλύτερα τώρα. Δεκτόν και πάσο, παρ’ όλο που διαφωνώ.
Goldie
18/03/2013
Nadine Strossen: Νομίζω ότι μπλέκεις ένα φαινόμενο με τις εκδηλώσεις του. Επίσης μπερδεύεσαι γιατί απομονώνεις μόνο τη λέξη μίσος. Μερικοί π.χ. ασκούν φυσική βία απέναντι στις γυναίκες αλλά υπάρχουν και πιο «λάιτ» συμπεριφορές, όπως,λεκτική βία, συμβολική, υποτίμηση, «αστειάκια». Το θέμα είναι τί υπάρχει πίσω από αυτες: μισογυνισμός!
La Inquieta
18/03/2013
Βλέπω διάφορα σχόλια στο προφίλ των καμένων σουτιέν στο facebook και θα ήθελα να απαντήσω αλλά δυστυχώς δεν έχω facebook. Θα απευθυνθώ μόνο σε όσους γράφουν πράγματα του στυλ «είστε κομπλεξικές, υστερικές,» κλπ.:
Δε γίνεται να προσβάλλεις, να απαξιώνεις, να επιτίθεσαι λεκτικά σε κάποιον/ κάποια και όταν αυτός/ αυτή στραβώσει, απαντήσει, αντιδράσει, να του λες ότι έχει κόμπλεξ. Απλά ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ, είναι παραλογισμός! Μου θυμίζει το επιχείρημα «δεν είμαστε ρατσιστές, αυτοί είναι Αλβανοί». Ποιος είναι λάθος, αυτός που υφίσταται τη βία ή αυτός που την ασκεί; Αυτός που την υφίσταται πρέπει να γελάσει και να πει ευχαριστώ; Έλεος! Αν π.χ. σε έναν μετανάστη στο δρόμο του την πέσουνε φασίστες και αυτός αντιδράσει θα πει κανείς ότι είναι κομπλεξικός; Και μην πείτε: «δεν είναι το ίδιο». Η λεκτική βία δεν είναι βία;
Robin John Blake
18/03/2013
ΜΗΝΥΜΑ ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΜΕΝΩΝ ΣΟΥΤΙΕΝ: ***ΠΡΟΣΟΧΗ! Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ROBIN JOHN BLAKE ΥΠΟΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΡΟΛΟΠΑΝΟΥΚΛΑ***
Το αρχικό του σχόλιο ήταν τόσο ανόητο, που -σύμφωνα με τους Όρους Χρήσης– αντικαταστάθηκε με αυτό το gif:
Εάν θέλεις να δεις τι μαλακία έγραψε (αν και δεν το προτείνουμε), πάτα εδώ.
Γιάννης Μαρίγκος
19/03/2013
Κάποιες φορές με την αντροπαρέα μου κάνουμε διαγωνισμό κλανιάς (πιό ηχηρή, πιό βρωμερή κλπ). Δεν είναι πως δε θέλουμε γυναίκες, απλά οι 99 στις 100 θα μας κοιτάξουν σα να τους προτείναμε gangbang παρτούζα…
Αυτό μας κάνει λοιπόν να λιώνουμε στα γέλια για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο. Να σημειωθεί πως εντελώς συνειδητά και μετά απο μεγάλη περισυλλογή και ανάλυση έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα πως αυτό 1ον):σίγουρα δε μας κάνει εξυπνότερους και 2ον):ωθεί τους γείτονες στα όρια της αηδίας…
Είναι άραγε αποδεκτός ο διαγωνισμός κλανιάς σαν έκφραση πηγαίου χιούμορ ή κατά βάθος απλά μέσα μας μισούμε κρυφά τον Ανέστη απο το διπλανό διαμέρισμα? Έχω το δικαίωμα να κλάσω και να το ανεβάσω στο youtube ή με αυτόν τον τρόπο θίγω το αίσθημα κοινωνικής απαξίωσης του γείτονα άρα τον υποβιβάζω ως υποδιέστερο ον?
50ft queenie
19/03/2013
Κλάσε ελεύθερα αγόρι μου.
Απλώς όχι μέσα σε ασανσέρ.
Ούτε κάτω από την κουβέρτα.
Ας έχουμε λίγους τρόπους.
Και με το παραπάνω φεμινιστικό (θα ‘θελε να είναι) χαϊκού, καλύφθηκε όλο το θέμα των κλανιών. Παραπάνω συζήτηση θα ήταν απλώς… λόγια του αέρα.
Γιάννης Μαρίγκος
19/03/2013
Νομίζω ότι αποφεύγεις τη κουβέντα. Με τι κριτήρια είναι το χιούμορ που περιέχει γυναίκες ανωτέρας σημασίας απο το χιούμορ που περιέχει κλανιές?!? Γίνεσαι χιουμοριστική ρατσιστρια. Με κανείς και πιστεύω πως μέσα σου κάπου κρυφά κι ενδόμυχα μισείς τους τυπους που κλανουν -μη σου πω και τις κλανιες τις ίδιες. Α! Και που σαι, παίζουν κι ανέκδοτα με ξανθιές που ειναι υποκατηγορία άρα θέλω κι εγω να κατωχηρωθουν αστεία για υποκατηγωρίες κλανιών για να μαστε ισα κοινωνικά!
Ειλικρινά μετά από αυτό το άρθρο περιμένω την όποια ένωση ανηλίκων κοριτσιών που τα λενε «Αννα» να βγάλουν ανακοίνωση κατά των ανεκδότων περί της μικρής Αννούλας.
nantia
19/03/2013
ο τίτλος «καμμένα σουτιέν» δεν είναι ακριβώς το ίδιο στερεότυπο… ακόμα και αν τον αναφέρετε ειρωνικά;
50ft queenie
19/03/2013
Γιάννη, η κουβέντα που ανοίγεις μου φαίνεται τόσο ηλίθια που εξασκώ το δικαίωμά μου να μην ξοδέψω άλλον από τον χρόνο μου για ν’ ασχοληθώ. Εάν ήθελες κανονική κουβέντα με κανονικές απαντήσεις, ας έκανες κι εσύ μια προσπάθεια. Είναι προφανές ότι η πρόθεσή σου δεν είναι να κάνουμε κουβέντα, αλλά να βρεις έναν χώρο να δημοσιεύσει τις ηλιθιότητες αυτές. Από μένα δεν παίρνεις άλλον χρόνο.
Νάντια, δεν καταλαβαίνω τι εννοείς. Τι δεν σε καλύπτει από την ανάλυση του ονόματός μας στην Εισαγωγή του σάιτ μας;
Goldie
19/03/2013
Γιαννάκη, αν στα ανέκδοτα που αναφέρεις, αντί για τις ξανθιές ήταν πρωταγωνίστρια η μάνα σου ή η αδερφή σου θα γελούσες; Αν βίντεο σαν αυτό που αναφέρει το άρθρο, απευθύνονταν στη μάνα σου ή την αδερφή σου θα έλεγες μαλακιούλες όπως τώρα; Όχι; Κι όμως, απευθύνονται ΚΑΙ σε αυτές αν το καλοσκεφτείς. Συνέχισε όμως να κλάνεις. Καλύτερα να κλάνεις, παρά να γράφεις.
nantia
19/03/2013
η ελληνική εκδοχή δεν παίζει και δεν έχω καταλάβει αν είναι ειρωνικό ή όχι… αν δεν ειναι ειρωνικό τότε διαιωνιζεται ένα λαθος στερεότυπο όπως τα κακογουστα αστεια του μικειους… αν είναι ειρωνικό πάλι διαιωνίζεται ένα λάθος στερεότυπο…
50ft queenie
19/03/2013
Όπως ξεκάθαρα λέμε και στην εισαγωγή μας, το όνομα είναι καθαρά ειρωνικό, για κάτι που δεν έγινε ποτέ μαζικά στο φεμινιστικό κίνημα αλλά έγινε ένα αρνητικό στερεότυπο που ενδυναμώθηκε και μοιράστηκε πολύ.
La Inquieta
19/03/2013
Nantia νομίζω ότι αντιλάμβάνεσαι λίγο λάθος την έννοια της λέξης στερεότυπο. Μάλλον αυτό που θέλεις να πεις είναι «διαιωνίζετε έναν μύθο». Αλλά ισχύει ακριβώς το αντίθετο, γιατί η επιλογή αυτού του ονόματος αποτελεί ταυτόχρονα και μια ευκαιρία για να διαψευσθεί και ο αντίστοιχος, ευρέως διαδεδομένος μύθος. Όποιος μπει στον κόπο να διαβάσει την εισαγωγή θα το καταλάβει. Όποιος έχει ήδη μια προ-διαμορφωμένη εικόνα, θα μείνει με αυτή.
D.f.
20/03/2013
Είχα πάντα την εξής απορία. Οι φεμινίστριες ξυρίζονται; Εσείς; Δεν ειμαι φεμινίστρια (δεν ξερω καν αν συμφωνώ με τον όρο) αλλά αυτή η υπόθεση μου φαίνεται ένας από τους μεγαλύτερους παραλογισμούς! Δεν καταλαβαίνω γιατί η οποιαδήποτε γυναίκα που σέβεται τον εαυτό της(πόσο μάλλον αν αυτή δηλώνει και φεμινίστρια) δεν λέει όχι στις βασανιστικές μεθόδους αποτρίχωσης που μας επιβάλει η σύγχρονη κοινωνία και τα σημερινά πρότυπα ομορφιάς! Προσωπικά βρίσκω τις τρίχες σε οποιοδήποτε φυσιολογικό μέρος του σώματος νορμάλ και σε άντρες και γυναίκες και δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να τις αφαιρούμε. Αν είχα αρκετό θράσος θα ξυριζόμουν μόνο όποτε γούσταρα, ίσως και ποτέ. Αξύριστο πόδι-μασχάλη στην παραλία. Γιατί όχι. Καταραμένα κόμπλεξ.
Παρακαλώ θα ήθελα μια σοβαρή απάντηση.
Και μια σύντομη κριτική για το σάιτ: Εκτιμώ πολύ την προσπάθεια δημιουργίας μιας τέτοιας σελίδας αλλά βρίσκω τα πράγματα έτσι όπως τα παρουσιάζετε απλουστευμένα και πολύ απόλυτα. Θα θελα μια πιο ανοιχτόμυαλη προσέγγιση από ένα τέτοιο σάιτ και περισσότερα επιχειρήματα. Ακόμα και ο φεμινισμός (όπως και κάθε ιδεολογία) μπορεί να γίνει trend. Πολύ λυπηρό όταν συμβαίνει κατι τέτοιο και γι αυτό ελπίζω η ιστοσελίδα σας να έχει ανώτερους προσωπικούς και κοινωνικούς σκοπούς!
Πολλά μπράβο για τα λινκς (παραπομπες, βιβλιογραφία κλπ)
La Inquieta
20/03/2013
D.F. καλημέρα. Ως προς το site: γράφουμε κάπου ότι στόχος μας δεν είναι να κάνουμε ακαδημαϊκού τύπου αναλύσεις, αλλά να εξηγήσουμε κάποια βασικά πράγματα για το φεμινισμό και να πούμε τις απόψεις μας σε απλή γλώσσα. Το τί αντιλαμβάνεται ο καθένας και η καθεμία ως «ανοιχτομυαλη προσέγγιση» περιέχει, όπως καταλαβαίνεις, μεγάλο βαθμό υποκειμενικότητας. Επίσης, έχε υπόψη σου ότι το site δεν έχει ούτε ένα μήνα ζωής και ότι το περιεχόμενο του θα εμπλουτίζεται διαρκώς. Ως προς την ερώτηση «οι φεμινίστριες ξυρίζονται»: εν συντομία να θυμίσω ότι ο φεμινισμός δεν είναι κάτι ενιαίο αλλά αποτελείται από πολλά διαφορετικά «ρεύματα». Π.χ. προσωπικά εγώ σαν Inquieta συμφωνώ μαζί σου ως προς το θέμα της αποτρίχωσης και στο ότι είναι κάτι που επιβάλλεται εξωτερικά, όπως λες. Από εκεί και πέρα η μεγάλη συζήτηση είναι το κατά πόσον υπάρχει ελευθερία ατομικής επιλογής. Δε θα επεκταθώ περισσότερο, γιατί ετοιμάζουμε ένα άρθρο ακριβώς για το θέμα αυτό, οπότε μπορείς να συνεχίσεις να μας διαβάζεις και αν θέλεις να μας ξαναγράψεις!
nantia
20/03/2013
«Το στερεότυπο είναι μια απλουστευμένη ή/και τυποποιημένη αντίληψη ή μια εικόνα, που συχνά κατέχουν από κοινού οι άνθρωποι για μια άλλη ομάδα. Τα στερεότυπα μπορούν να είναι θετικά ή αρνητικά και είναι χαρακτηριστικές γενικεύσεις βασισμένες στην ελάχιστη ή περιορισμένη γνώση για μια ομάδα ανθρώπων. Τέτοιες υπεραπλουστευμένες αντιλήψεις, απόψεις, ή εικόνες, είναι βασισμένες στην υπόθεση ότι υπάρχουν κοινές ιδιότητες και κοινά χαρακτηριστικά που τα μέλη της άλλης ομάδας έχουν. »
στερεότυπο φεμινίστριας: καίει το σουτιέν της.
δεν θα διαφωνήσω για τις λέξεις και πως τις αντιλαμβάνεται ο καθένας… απλά ο τίτλος σε συνάρτηση με το λογότυπο μου έκανε στερεοτυπικό φεμινίστριας, χωρίς να θέλω να μειώσω τη προσπάθειά σας η οποία είναι εξαιρετική και πολλά υποσχόμενη.
Η ειρωνεία μέσα στο γραπτό λόγο είναι λίγο λεπτή γραμμή. Εγώ προσωπικά που είδα το άρθρο μέσω ενός like στο fb, μου φάνηκε αρχικά περίεργο το όνομα του blog.
Επίσης θα είχε ενδιαφέρον η προσέγγιση του κειμένου αν μαθαίναμε ότι έχει γραφτεί από γυναίκα.
Υ.Γ.: Το λινκ με την ελληνική επεξήγηση για τα καμένα σουτιέν εξακολουθεί να πηγαίνει στον γάμο του καραγκιόζο… όπως είπα και παραπάνω, αν θέλετε το διορθώνετε…
50ft queenie
20/03/2013
D.f., το θέμα που πιάνεις θα αναλυθεί σε επόμενο άρθρο μας. Η δική μου σύντομη γνώμη είναι ότι ο κάθε άνθρωπος, γυναίκα ή άντρας, έχει απόλυτο δικαίωμα να διαχειρίζεται το σώμα του (και τις τρίχες του) όπως επιθυμεί.
Ευχαριστούμε για τις παρατηρήσεις σου. Τα Λήμματά μας απευθύνονται σε ανθρώπους που δεν έχουν καμία ιδέα και ο σκοπός μας είναι να γράφουμε απλά και πολύ προσιτά και σύντομα. Εάν κάποιος θέλει τις προσωπικές μας απόψεις πιο αναλυτικά, υπάρχουν τα Άρθρα και εάν κάποιος θέλει περισσότερο διάβασμα, υπάρχουν τα λινκς και η βιβλιογραφία.
Νάντια, ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Θα ψάξουμε να βρούμε άλλο λινκ στα ελληνικά για το θέμα του καψίματος των σουτιέν για ν’ αντικαταστήσουμε αυτό που δεν λειτουργεί πλέον.
Εκτός από την υπογραφή του κειμένου και εκτός από τη σελίδα «Ποιες Είμαστε» τι άλλο θα ήθελες να λέμε για να καταλάβεις πως είμαστε γυναίκες;
Η ειρωνία είναι πάντοτε μια λεπτή γραμμή. Κάποτε πετυχαίνει, κάποτε όχι. Είμαστε διατεθειμένες να το ρισκάρουμε.
nantia
20/03/2013
* εννοούσα για το κείμενο του Mikeius αν είχε γραφτεί από γυναίκες…
50ft queenie
20/03/2013
Το κείμενο του Mikeius έχει γραφτεί από τον Mikeius.
nantia
20/03/2013
απλά είχα διάθεση για συζήτηση… τίποτα παραπάνω…. αλλά δεν το βλέπω και συγνώμη για την παρέμβαση.
50ft queenie
20/03/2013
Νάντια, δεν χρειάζεται να ζητάς συγγνώμη. Μάλλον δεν κατάλαβα τι εννοείς όταν ρωτάς αν το κείμενο του Mikeius έχει γραφτεί από γυναίκα.
nantia
20/03/2013
αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα βίντεο που έχει πιθανότατα γραφτεί από άντρα με κάποια αστεία. Αν ξέραμε ότι τα αστεία του mikeius τα έχει γράψει μια γυναίκα τι θα άλλαζε στο κείμενο της La Inquieta? Υπάρχουν γυναίκες κωμικοί που αυτοσαρκάζονται και θέτουν παρόμοια θέματα με του mikeius. Θα άλλαζε το κείμενο της La Inquieta προς το ύφος και την οξύτητα αν το κείμενο ΔΕΝ το είχε γράψει άντρας; (επίσης υπάρχει και το video mikeius vs men, το οποίο το βρίσκω εξίσου κακόγουστο)
La Inquieta
20/03/2013
Nantia: αν και η ερώτηση σου είναι υποθετική, απαντώ το εξής: αν το βίντεο αυτό το είχε φτιάξει γυναίκα θα μου φαινόταν ακόμα πιο θλιβερό. Και ναι, θα ήταν πάλι οξύ το κείμενο αλλά θα εστίαζε περισσότερο στο θέμα του εσωτερικευμένου μισογυνισμού, ο οποίος θεωρώ ότι δεν έχει καμία σχέση με αυτοσαρκασμό. Δε μας ενδιαφέρει να σχολιάσουμε τον Μikeius σαν ιντερνετική περσόνα ούτε τα υπόλοιπα βίντεο του. Η ένσταση μας αφορά το σεξιστικό χιούμορ και η κριτική απευθύνεται τόσο σε όσους το αναπαράγουν, όσο και σε όσους το αποδέχονται. Ελπίζω να σε καλύψαμε μέχρι τώρα, και, αν μη τι αλλο, νομίζω ότι είναι λιγο άδικο να λες ότι δεν κάνουμε συζήτηση.
nantia
20/03/2013
Δεν είπα ότι δεν κάνετε συζήτηση…απλά μου φάνηκε προς στιγμή πώς δεν θέλετε να το συζητήσετε και δεν αντιλήφθηκα ότι δεν καταλάβατε τι εννοούσα και ότι δεν ήμουν σαφής. Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να σχολιάσω το συγκεκριμένο άνθρωπο,γι’αυτό ακριβώς το γενίκευσα και το γεγονός ότι «αδειάζει» και τους άντρες σε άλλο βίντεο το έθεσα μόνο και μόνο για να πω ότι δεν ήταν στοχευμένη επίθεση προς τις γυναίκες. Είναι άδικο και από μέρους σας να είστε επιθετικές/ειρωνικές προς τον οποιονδήποτε προσπαθεί να καταλάβει 2 πράγματα μέσα από τα κείμενά σας… δεν είμαι εναντίον σας!
50ft queenie
20/03/2013
Μάλλον έγινε παρεξήγηση. Δεν ήταν καθόλου κατανοητό αυτό που έγραψες και κατάλαβα κάτι τελείως διαφορετικό.
Ο Mikeius αναφέρεται στο άρθρο μόνον ως εκφραστής ενός τύπου χιούμορ που ουσιαστικά είναι αυτό που σχολιάζεται. Ακόμη κι αν ήταν γραμμένο από γυναίκα θα ήταν εξίσου δραματικό. Όπως λέει και η La Inquieta παραπάνω, ίσως τότε να σχολιαζόταν περισσότερο και ο εσωτερικευμένος μισογυνισμός.
Δεν θα άλλαζε όμως το ότι τέτοιου τύπου χιούμορ, που παρουσιάζεται μάλιστα ως ανατρεπτικό, στην πραγματικότητα, μέσα από τη χρήση αρνητικών στερεοτύπων κ.λπ., ενδυναμώνει τη δυναμική εξουσίας που πηγάζει από τις πιο ακραίες και παραδοσιακές πατριαρχικές δομές. Μειώνει τους άντρες σε έναν αριθμό χαρακτηριστικών που μπαίνουν στο κουτάκι «αρρενωπότητα» και άλλα τόσα χαρακτηριστικά για το κουτάκι «θηλυκότητα». Οτιδήποτε έξω από αυτό είτε δεν υπάρχει, είτε είναι το μυθικό Άλλο.
Το χιούμορ και η σάτιρα έχουν ιστορικά σημαντική θέση στους αγώνες κατά της εξουσίας και της καταπίεσης. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αλλιώς. Ένας από τους κανόνες της σάτιρας ανάμεσα στους stand up κωμικούς π.χ. είναι το «punch UP, not down». Δηλαδή «σατίρισε αυτόν που έχει εξουσία, όχι τον περιθωριοποιημένο». Αυτού του τύπου το χιούμορ λοιπόν, που βασίζεται στην απλή επανάληψη στερεοτύπων (π.χ. οι εβραίοι είναι φιλάργυροι, οι γκέι είναι θηλυπρεπείς κ.ο.κ.) έχει ως στόχο τις περιθωριοποιημένες ομάδες και ενδυναμώνει τις εξουσιαστικές, κυρίαρχες απόψεις.
Μαρια Στεργιοπουλου
20/03/2013
ΜΗΝΥΜΑ ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ: ***ΠΡΟΣΟΧΗ!*** ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΓΑΜΗΜΕΝΑ ΗΛΙΘΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ GIF.
Εάν θέλεις να δεις το αρχικό ποστ (αν και δεν το προτείνουμε) κάνε κλικ εδώ.
tkas
20/03/2013
Θεωρω πως ειναι λιγο αδικη η κριτικη σας γιατι απλα εχει κανει αντιστοιχο βιντεο για αντρες. Και ισως ακομα ποιο καφρικο…
Robin John Blake
20/03/2013
ΜΗΝΥΜΑ ΕΚ ΤΗΣ ΣΠΗΛΙΑΣ: ***ΠΡΟΣΟΧΗ!*** Η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΓΑΜΗΜΕΝΑ ΗΛΙΘΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑΣΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ POST.
Εάν θέλεις να γράφεις και να εκφράζεις την άποψή σου (αν και δεν το προτείνουμε) μάθε να δέχεσαι οποιοδήποτε σχόλιο, ηλίθιο ή έξυπνο. Οι αναγνώστες τους, υποτείθεται, έχουν αρκετό μυαλό για να το κρίνουν μόνοι τους.
50ft queenie
20/03/2013
Το σχόλιό σου παραβίαζε τους Όρους Χρήσης του σάιτ μας. Εάν θέλεις να γράφεις και να εκφράζεις την άποψή σου, μάθε να την εκφράζεις μέσα στα όρια και τους κανόνες που έχει ο κάθε χώρος.
crooked pinkies
20/03/2013
Robin John Blake, οι αναγνώστες της άποψης μας (άρα όχι «αναγνώστες τους») υποτίθεται (και όχι «υποτείθεται») ότι ήρθαν σε αυτό το σάιτ και έμειναν οικειοθελώς, για να διαβάσουν όσα γράφουμε, όχι για να διαβάσουν κακόβουλα σχόλια. Εξ’ ου και η «λογοκρισία», η οποία δεν είναι λογοκρισία όπως πολύ ξεκάθαρα εξηγούν οι Όροι Χρήσης.
Σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες την δική σου άποψη για εμάς και τη δουλειά μας, αν θέλεις να συζητήσουμε κάποιο θέμα σχετικό με τη θεματολογία του σάιτ, πολύ ευχαρίστως. Αλλιώς δεν βλέπω το λόγο να χαλάς την ωραία σου βραδιά εδώ.
anonreader
21/03/2013
Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο. Ηταν σαν να διαβάζω καλογραμμενες τις σκέψεις μου. Μου φαίνεται περίεργο πάντως που σήμερα οι περισσότερες γυναικες δείχνουν να μην ενοχλουνται και ίσως δεν συνειδητοποιούν καν το πρόβλημα. Ή ίσως εγώ απλα δεν διαβάζω φεμινιστικά μπλογκς.
Robin John Blake
21/03/2013
ΜΗΝΥΜΑ ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ! **ΠΡΟΣΟΧΗ!** ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΓΥΝΙΣΤΙΚΑ ΚΡΥΟ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ GIF:
Εάν σε τρώει όμως η περιέργεια να δεις τι μαλακία είπε, κάνε κλικ εδώ.
tkas
21/03/2013
Παντως θα ηθελα μια απαντηση για αυτο που σχολιασα.
tkas
21/03/2013
Περιμενα ενα σχολιο για αυτο που εγραψα αλλα μας την πεσανε τα τρολλ :)
50ft queenie
21/03/2013
Απάντηση σε τι;
Ναι, τα τρολ βγαίνουν από τις σπηλιές τους τα βράδια. ;D
tkas
21/03/2013
Στο οτι εκανε ενα εξισου καφρικο βιντεακι και για αντρες, Απλα αναρωτηθηκα μηπως τελικα η κριτικη ηταν λιγο αδικη. Και επειδη μου αρεσει να ειμαι τιμιος μου αρεσαν και τα 2 βιντεακια και γενικα παρακολουθω το Μπραφ :)
50ft queenie
21/03/2013
Εμένα όχι, δεν μου φάνηκε εξίσου κακό. Κυρίως γιατί οι άντρες δεν υποφέρουν από συστημικές διακρίσεις.
Ο Μικέιους έχει κάνει και πετυχημένα πράγματα. Το τελευταίο πράγμα με το οποίο γέλασα ήταν ένα ποστ που είχε κάνει για τον Ινγκλέσιας. Το Μπραφ δεν το συμπάθησα ποτέ. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι 1. δεν του πάει καθόλου το μέσον και, 2. άρχισε να γίνεται γνωστός και να κάνει όλο και πιο φτηνό χιούμορ για όλο και πιο φτηνά γέλια.
Goldie
21/03/2013
Αν μου επιτρέπετε να επέμβω κ να απαντήσω στον tkas, επειδή έχω δει το βίντεο που αναφέρει: πρώτον το βίντεο για τους άντρες είναι πιο λάιτ, κάτι σα φιλική πλακίτσα. Δεύτερον, όποτε υπάρχει αναφορά σε γυναίκες (μιλάμε πάντα για το βίντεο για τους άνδρες) είναι ακριβώς η ίδια στερεοτυπική καρικατούρα που περιγράφει το άρθρο. Και πάντα τις αποκαλεί «γκόμενες» ή «μ..ιά». Δε βλέπω κάτι σαν «ίση απόσταση στη σάτιρα», αν μπορει να ονομαστεί αυτό σάτιρα. Εν πασει περιπτωσει, δε νομίζω ότι το αρθρο γραφτηκε για λογους εμπαθειας προς τον Μ. και είναι λαθος αν κρατας κατι τετοιο.
50ft queenie
21/03/2013
Το άρθρο χρησιμοποιεί το παράδειγμα του Μικέιους ως αφορμή για σχολιασμό μιας ολόκληρης «σχολής» χιούμορ. Προφανώς και δεν αφορά αποκλειστικά τον Μικέιους ή την εκπομπή του.
tkas
21/03/2013
Μπορει απλα να ειμαι θετικα προσκειμενος και να μην θελω να δω/παραδεχτω οτι ειναι τοσο μισογυνης (και κατα συνεπεια και εγω που γελασα με το βιντεο) οσο τον παρουσιαζετε.
tesoulin
21/03/2013
καταλαβαίνω ότι υπάρχει θέμα στα στερεότυπα που συνοδεύουν το γυναικείο φύλο, όμως πιστεύω ότι ο κόσμος του κωμικού και του χιούμορ πατάει ακριβώς σε αυτά, και όχι μόνο στο θέμα τις γυναίκας αλλα στα πάντα. το στερεότυπο προκαλεί γέλιο γιατί μπορεί ο καθένας να το ανασύρει απο την δική του μνήμη και να το δει να διακωμωδείται και να παραμορφώνεται. στο θέμα της γυναίκας και των διαφόρων ταπεινωτικών χαρακτηρισμών, επομένως, πρόκειται για θέμα σεβασμού και ισότητας απέναντι στους άντρες; τίθεται επίσης το ερώτημα, αν πρέπει να σεβόμαστε κάτι δεν πρέπει να το διακωμωδούμε; νομιζω πως είναι προβληματική η απάντηση «ναι» στην τελευταία ερώτηση μου. νομιζω πως αν μιλάμε για ισότητα σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να προκύπτει μια γυναίκα «ιερή οντότητα» που εξαιρείται απο το χιούμορ είτε σαν πομπός είτε σαν δέκτης……
δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητή, αλλα στην τελική έχουμε ελαττώματα και αρετές σε διαφορετικούς συνδυασμούς η καθεμιά ( όπως άλλωστε και οι άντρες) και μπορεί να πλησιάζουμε καμιά φορά και σε κανένα στερεότυπο… αν είναι και κακό στερεότυπο ( γιατί στην περίπτωση του Mikeius αυτά μας πειράξανε προφανώς ) ίσως μας ταρακουνήσει και λίγο και να μας κάνει να σκεφτούμε.
50ft queenie
21/03/2013
tkas, Κοίταξε, το πιο δύσκολο πράγμα να κάνουμε (όλοι μας) είναι να κοιτάξουμε την κουλτούρα που καταναλώνουμε με κριτικό μάτι. Η όλη φάση του να αναλύεις αυτό που σ’ αρέσει σε επίπεδα που πιθανώς να το βρωμίσουνε είναι εξαιρετικά δυσάρεστη. Εκτός αυτού, είναι μια αργή διαδικασία. Ξεκινάς βλέποντας μια σκηνή που σ’ ενοχλεί σε μια ταινία π.χ., μετά χαλιέσαι με ολόκληρα επεισόδια σειρών και όσο περνάει ο καιρός, ανακαλύπτεις καινούργια στοιχεία.
Κανείς μας δεν υπάρχει έξω από τα πλαίσια της κυρίαρχης πατριαρχικής κουλτούρας μας. Όλοι από κάπου ξεκινάμε. Δεν είμαστε αναγκαστικά μισογύνηδες επειδή έχουμε μάθει να γελάμε με συγκεκριμένα αστεία. Απλώς όταν έρχεται η στιγμή και μας δίνεται η δυνατότητα να γυρίσουμε την εικόνα στο πλάι και ν’ αποπειραθούμε να δούμε κι άλλες σκοπιές, είναι καλό να τις παίρνουμε. Κι έτσι εξελισσόμαστε.
Υπάρχει ένα εξαιρετικό σχετικό άρθρο που σου προτείνω, το How to be a fan of problematic things. Συζητάει πολλές από αυτές τις δυσκολίες.
tesoulin, όταν ενδυναμώνεις αρνητικά στερεότυπα που έχουν δημιουργηθεί μέσα σε μια άνιση δυναμική εξουσίας, ενάντια σε ομάδες που είναι περισσότερο ή λιγότερο περιθωριοποιημένες (γυναίκες, γκέι, τρανς, μετανάστες, άνθρωποι μειοψηφικών θρησκειών ή φυλετικών καταγωγών κ.ο.κ.) ουσιαστικά υποστηρίζεις και εδραιώνεις τους λόγους για τους οποίους αυτές οι ομάδες εμφανίζονται ως Άλλοι, μέσα σε μια κοινωνία όπου το ‘νορμάλ’ είναι οι λευκοί, έτερο, cis άντρες.
Οι παρατηρήσεις μας δεν πηγάζουν από ιδέες ανισότητας. Τα σχόλιά μας είναι αυτά επειδή η κοινωνία (μας αρέσει δεν μας αρέσει) έχει ανισότητες και αντιμετωπίζει επιθετικά τεράστιες ομάδες πληθυσμού. Το κείμενο δεν «γκρινιάζει» γιατί κάποιος είπε ότι οι γυναίκες έχουν ελαττώματα. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ελαττώματα. Το άρθρο τονίζει την ενδυνάμωση αρνητικών στερεοτύπων μέσα από το άνευρο και εύκολο χιούμορ, ενδυνάμωση που -στηριζόμενη από πλαίσιο εξουσίας- οδηγεί στην εδραίωση του αποκλεισμού συγκεκριμένων ομάδων.
Goldie
21/03/2013
Για μένα αυτό που λες tkas συμβαίνει επειδή ακόμα και ανοιχτόμυαλοι ανδρες, μπορεί να αντιλαμβάνονται το μισογυνισμό στη θεωρία ή σαν παρατηρητές, αλλά δεν τον βιώνουν οι ίδιοι σε όλο το φάσμα του. Είναι καλό πάντως να γίνονται συζητήσεις σαν αυτή και να προσπαθεί ο ένας να βλέπει την οπτική του άλλου.
karvounaki
21/03/2013
Αρχικά να πω ότι πιστεύω ότι μπορείς να διακωμωδήσεις τα πάντα. Ενας επαγγελματίας κωμικός δηλαδή *πρέπει* να έχει την ελευθερία να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε θέμα, όσο ταμπού και politically incorrect κι αν είναι. That said, και έχοντας δει άλλα βιντεάκια του συγκεκριμένου – το βίντεο που αναφέρεις δεν έχω κανένα λόγο να το δω, δεν πρόκειται να του «χαρίσω» παραπάνω κλικς στο youtube ή όπου αλλού ανεβάζει τα κρύα και εκτός εποχής και επαφής με την πραγματικότητα βιντεάκια του- θέλω να υπερασπιστώ εδώ τους επαγγελματίες κωμικούς, που έχουν χρησιμοποιήσει τον σεξισμό σαν θέμα στις στανταπ ρουτίνες τους. Υπάρχουν κωμικοί όπως ο George Karlin,ο Louis C. K., o Bill Hicks, που με μια πρώτη ανάγνωση το standup τους μπορεί να θεωρηθεί άκρως σεξιστικό. To κοινό που δεν μπορεί να διαβάσει το δεύτερο ή τρίτο επίπεδο μιας παράστασης, που δεν μπορεί δηλαδή να αναγνωρίσει πότε ένα αστείο γίνεται για να σακατέψει μια σεξιστική συμπεριφορά, ή έστω να την αναλύσει, και σίγουρα όχι για να την επικροτήσει – είτε το κοινό αυτό είναι κάφροι άντρες που νομίζουν ότι το αστείο ήταν κάτι χοντροκομμένο και σεφερλίδικο τύπου «πήγαινε στην κουζίνα σου» και γελάνε σαν χάχες τρίβοντας τις κοιλιές τους, γιατί προφανώς δεν έχουν καταλάβει ότι το αστείο ήταν εις βάρος τους, είτε το κοινό αυτό είναι υπερευαίσθητες γυναίκες που με το που ακούν αστείο για το φύλο τους βάζουν ωτοασπίδες και αρχίζουν να παραληρούν για το πόσο σεξιστική ήταν η παράσταση που είδαν – *αυτό* το κοινό είναι που διαιωνίζει το πρόβλημα. Γιατί πολύ απλά η έλλειψη χιούμορ, η ανικανότητα, η δυσκολία, ή η άρνηση να «διαβάσεις» ένα αστείο, είναι και ελλειψη παιδείας, και η έλλειψη παιδείας οδηγεί με τη σειρά της σε κάθε είδους ακραίες συμπεριφορές, με τον σεξισμό να είναι μία μόνο από αυτές. Ο Mikeius σίγουρα δεν είναι Louis C. K, ούτε George Karlin, ούτε Bill Hicks. Πολύ απλά, δεν είναι αστείος. Αν ήταν αστείος, δεν θα με ενοχλούσε καθόλου, ούτε θα με προσέβαλε σαν γυναίκα. Έχω δει τον Jimmy Carr και τον Gervais να κάνoυν αστεία για καρκινοπαθείς, ομοφυλόφιλους, παχύσαρκους, στην ίδια παράσταση, και δε με ενόχλησε, ή με ενόχλησε στιγμιαία μέχρι να πιάσω τα 5 layers του κάθε αστείου τους. Προσβλητικός τελικά γίνεται ο κωμικός που δεν έχει να πει κάτι παραπάνω, πέρα δηλαδή από το να αναπαράγει στερεότυπα. Ο Mikeius αυτό κάνει στα 1-2 βιντεάκια του που έχω δει. Οι επαγγελματίες κωμικοί που ανέφερα *δεν* κάνουν αυτό, και δεν πρόκειται να τους δω να βράζουν στο ίδιο καζάνι με τον κάθε ασχετούλη πουθενά που ανεβάζει βιντεάκια στο youtube. Ούτε βεβαία να τους «απαγορέψει» οποιαδήποτε φεμινίστρια να χρησιμοποιούν αστεία που η ίδια θεωρεί «σεξιστικά» επειδή απλά αναφέρουν το γυναικείο φύλο, ή αναφέρονται στον σεξισμό κλπ. Το τελευταίο σχόλιο δεν είναι σε καμία περίπτωση προσωπικό, μιλάω γενικά για τις γυναίκες εκείνες που δεν έχουν χιούμορ και προσβάλλονται με τα πάντα, ακόμα και με αστεία που δεν καταλαβαίνουν.
karvounaki
21/03/2013
Ουπς, λάθος τον έγραψα τον Carlin. Ντροπή.
tesoulin
21/03/2013
50ft queenie, φυσικά και υπάρχουν πληθυσμοί στην κοινωνία μας που δεν αντιμετωπίζονται με ίσους όρους με τον λευκό στρέιτ αντρα, απλά νομιζω ότι το χιούμορ μπορεί να γίνει πολύ σημαντικό όπλο και διδακτικό μέσο και η οποιαδήποτε λογοκρισία σε αυτό καταργεί τη δύναμη που έχει.
menestreldemiraval
21/03/2013
Σοβαρά; Όλο αυτό το ranting για ένα κομμάτι μπλε κωμωδίας; (κωμωδία που ασχολείται με το σεξ, τα φύλα, την ετερο- ομο- και αμφι- σεξουαλικότητα των ανθρώπων) Η φωτό παρεμπιπτόντως πολύ αστεία και ας είναι σεξιστική. Comedy lies still in another castle…
50ft queenie
21/03/2013
tesoulin και karvounaki, κανείς δεν πρότεινε σε κανένα σημείο να λογοκριθεί κανενός η κωμωδία. Το άρθρο σχολιάζει μερικές από τις αρνητικές εκφάνσεις ενός συγκεκριμένου τύπου χιούμορ. Και ακριβώς επειδή δεν έχουμε λογοκρισία, όπως και όλοι κάνουν το χιούμορ που τους αρέσει, έτσι κι εμείς κάνουμε μια ανάλυση με τη γνώμη μας.
menestreldemiraval, η φωτογραφία χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα για το πόσο χαζό είναι το στερεότυπο και στην πατριαρχική του ανατροπή. Btw, αν σε κουράζουν τα rants, είμαι σίγουρη ότι μπορείς να βρεις να διαβάσεις κάτι πιο σύντομο εκεί έξω σε όλο το ίντερνετ.
menestreldemiraval
21/03/2013
Μα… το στερεότυπο είναι χαζό, αλλά επειδή ακριβώς είναι χαζό (it defects) γι αυτό σατιρίζεται, χαχα γελάμε και πάμε παρακάτω. Μ’ αρέσουν τα rants κάθε είδους. Νιώθω όμως ότι το συγκεκριμένο στερείται δύναμης, γιατί πάει να κάνει το ακατόρθωτο, να βάλει βαρίδια στην κωμωδία. Αυτό δεν πρόκειται να γίνει ποτέ σε καμία γωνία του σύμπαντος… that is όπου υπάρχουν κωμικοί, καλοί ή κακοί.
50ft queenie
21/03/2013
Η κουλτούρα (και μέρος της κουλτούρας είναι και η κωμωδία) είναι πάντα καλό να αναλύεται και να προσεγγίζεται από πολλές οπτικές και με πολλές απόψεις. Αλλιώς είναι απλά ένα άνευρο κουφάρι. Άλλωστε η καλύτερη κωμωδία (αν και αυτό είναι υποκειμενικό) είναι αυτή που βασίζεται σε ανάλυση της υπάρχουσας κουλτούρας και κοινωνίας.
Goldie
22/03/2013
Ρε παιδιά, τί «λογοκρισία» και τί βαρίδια στην κωμωδία; Εγώ πιστεύω ότι με το βίντεο για τις γυναίκες και με τα σεξιστικά αστεία γενικά, οι περισσότεροι άντρες γελάνε από αυταρέσκεια, γιατί με το να παρουσιάζονται οι γυναίκες σαν ηλίθιες, αυτοί φαίνονται γαμάτοι. Ας το παραδεχτούν τουλάχιστον ότι αυτός είναι ο λόγος και ας μην το παίζουν υπερασπιστές της κωμωδίας εν γένει. Ειλικρινά, αν τα αστεία αυτά είχαν ως στόχο τα Α.ΜΕ.Α, θα γελούσε κανείς;
Bettie
22/03/2013
Goldie: Ειλικρινά, ναι. Έχει γίνει στο Southpark, έχει γίνει από κωμικούς κάθε πιθανού είδους, έχει γίνει από τους κωμικούς που οι ίδιοι έχουν ειδικές ανάγκες/δεξιότητες/χαρακτηριστικά ή όπως αλλιώς είναι politically correct να αποκαλούνται για αυτό το πενταήμερο.
Και εδώ ακριβώς είναι το βασικό ζήτημα που (πιστεύω ότι, ή θέλω να πιστεύω ότι) θίγει κυρίως και ο Mikeius. Όλη αυτή η γαμημένη πολιτική ορθότητα. Με το να ζητάς να σε αποκλείσουν από τη σάτιρα (επιτυχημένη ή αποτυχημένη, αυτό είναι θέμα προσωπικού γούστου), κάνεις ο ίδιος τον εαυτό σου μειονότητα, ακόμα κι αν είσαι ένα 50-55% του πληθυσμού. Όλο αυτό το ζήτημα με τα trolls και τους κωμικούς που μιλάνε για γυναίκες, Α.μ.Ε.Α., νεκρά μωρά whatevah, προέκυψε ακριβώς γι’αυτό: οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν κουραστεί από αυτή την παντελή απαγόρευση της καφρίλας. Δε σημαίνει βέβαια ότι η καφρίλα είναι καλή, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι είμαι η μόνη που συχνά της βγαίνουν τέτοια βλαμμένα αστειάκια αυθόρμητα, ούτε ότι αυτό με κάνει σώνει και ντε ρατσίστρια/κακό άνθρωπο. Και υπήρξαν αρκετοί που αντιλήφθηκαν αυτή την ανάγκη και προχώρησαν στο χιούμορ μέσω του σοκ: «Λέμε αυτό που σκέφτεσαι ώρες ώρες (και ξέρεις ότι είναι καφρίλα, για να σας προλάβω), αλλά δεν τολμάς να πεις δυνατά γιατί όλοι θα πιστέψουν ότι είσαι μετενσάρκωση του Hitler». Και συχνά είναι ξεκαρδιστικό-και στον Mikeius.
Το αν τώρα όλο αυτό μεταφράζεται κυριολεκτικά από κάποιους ή αν τους προσφέρει άλλοθι, οκ, η ανθρώπινη βλακεία είναι ανίκητη. Όταν ολόκληρες θρησκείες έχουν στηριχτεί στο μισογυνισμό (και ο χριστιανισμός βεβαίως βεβαίως), δεν νομίζω ότι είναι στην πραγματικότητα το χιούμορ, καλό ή κακό, που δημιουργεί ή μεγεθύνει έστω το πρόβλημα.
La Inquieta
22/03/2013
Bettie: Δε μίλησε κανείς για «παντελή απαγόρευση της καφρίλας». Αλλά να περιμένεις ότι σαν καφρίλα θα κριθεί, όχι σαν «τέχνη». Όσο έχουν δικαίωμα κάποιοι να λενε καφρίλες, άλλο τόσο έχουν και κάποιοι άλλοι να τους «κράζουν». Δεν αμφισβητώ την ελευθερία κανενός κάνει τέτοιο χιούμορ. Απλώς δεν βλέπω κάτι ανατρεπτικό ή πνευματώδες σε αυτό. Το ότι επαναλαμβάνει κάποιος σεξιστικά κλισέ με όχημα το χιούμορ, πρώτον, δεν αλλάζει την ουσία τους: δεν παύουν να είναι σεξιστικά κλισέ και δεύτερον: δεν καθιστά αυτόν που τα αναπαράγει υπεράνω κριτικής. Όμως άλλο πράγμα το ΜΕΣΟ άλλο το ΜΗΝΥΜΑ. Εμένα αυτό που με χαλάει είναι το μήνυμα που περνάει.Και με χαλάει που περνάει μέσω χιούμορ, γιατί μένουμε στο «έχει πλάκα» και δε βλεπουμε το περιεχόμενο. Ακόμα κι αν μη γίνεται εμπρόθετα. Ειλικρινά, δεν πιστεύω ότι τα άτομα που κάνουν σεξιστικά αστεία σκέφονται από μέσα τους: «σήμερα θα πω μια τεράστια κακία και θα εξευτελίσω τις γυναίκες επειδή τις μισώ». Αλλά ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα με το σεξισμό, ότι δεν είναι πάντα συνειδητός και απροκάλυπτος, αλλά περνάει σε πολλαπλά επίπεδα και με φαινομενικά αθώους τρόπους. Κάποιοι και κάποιες δείχνουν ανοχή απέναντι σε αυτό, κάποιοι άλλοι όχι. Διαλέγεις και παίρνεις.
Όσο για τη θρησκεία, δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου. Αλλά μάλλον αυτό είναι μια άλλη συζήτηση…
Bettie
22/03/2013
Δε νομίζω ότι τα περισσότερα trolls περιμένουν να κριθούν ως τέχνη. Και πιστεύω πλήρως στο εμπρόθετο στο 70% των περιπτώσεων, όπου η πρόθεση όμως είναι «Θα πω μια τεράστια κακία που θα με κάνει να φαίνομαι μισογύνης και κλαπαρχίδι για να σοκαριστούν όλοι και να αυξηθούν τα views» ή «γιατί το σκέφτηκα χθες και δεν μπορούσα να το πω γιατί όλοι θα πίστευαν ότι το εννοώ». Το μήνυμα είναι στο μάτι του δέκτη. Αν αυτό που καταλαβαίνεις είναι ότι οι γυναίκες είναι ηλίθιες/ανίκανες/ζώα, είτε το πίστευες ήδη γιατί έχεις ανάγκη να αποδείξεις ανωτερότητα (απέναντί τους ή απέναντι στις υπόλοιπες) είτε δεν έχεις γνωρίσει ποτέ σου καμία-οκ, μάλλον το πρώτο. Δεν πιστεύω ότι αυξάνεται ο μισογυνισμός μέσω του χιούμορ, ειδικά του ιντερνετικού. Το Μπραφ δεν είναι μέθοδος διαπαιδαγώγησης. Υπάρχουν πολύ σημαντικότερες δομές που είναι προβληματικές και που αν δεν ήταν δεν θα δημιουργούνταν το παραμικρό πρόβλημα από τέτοια βίντεο. Γιατί οκ, αν διαβάζεις στο φάε ένα μαλάκα για τις εκτρώσεις και αρχίζεις να κλωτσάς εγκύους στην κοιλιά, έχεις πρόβλημα. Αν βλέπεις το Mikeius on women και αλλάζεις γνώμη για τις γυναίκες, δεν έχεις;
Bettie
22/03/2013
Επίσης δεν αναίρεσα την ελευθερία κανενός στο να κράζει (για όνομα του Ιπτάμενου Μακαρονοτέρατος). Αλλά δεν πιστεύω ιδιαίτερα στο μέγεθος της συμβολής της κωμωδίας στο πρόβλημα, ειδικά όταν αυτή είναι καμιά 40αριά βιντεάκια ενός τύπου με αντιασφυξιογόνα μάσκα.
La Inquieta
22/03/2013
Για το ότι επηεάζει το ιντερνετ ως μέσο το μυαλό του καθενός, προωπικά δεν αμφιβάλλω καθόλου. Οι δέκτες δεν έχουν όλοι την ίδια ηλικία, κριτική ικανότητα ή/και βαθμό ωριμότητας. Θέλω όμως να πω για πολλοστή φορά, ότι το αντικείμενο του άρθρου δεν είναι να επιτεθεί σε συγκεκριμένα (40 ή περισσότερα, δεν έχει σημασία) βιντεάκια στο youtube. Είναι να εκφράσει κάποιους προβληματισμούς γύρω από το νόημα ή τις σκοπιμότητες του σεξιστικού χιούμορ γενικότερα.
Κατα τ’ άλλα, δε νομίζω ότι διαφωνούμε ιδιαίτερα. Ναι, εννοείται ότι υπάρχουν πολύ πιο προβληματικές δομές. Και σίγουρα το Μπραφ δεν είναι αυτό που γεννάει το πρόβλημα αλλά δεν παύει να συντελεί στην αναπαραγωγή του με το να αποθεώνει το σεξισμό. Από εκεί και πέρα, υπάρχει μεγάλος βαθμός ατομικής ευθύνης. Το πώς αντιδράει κανείς σαν δέκτης, όπως λες, και σαν άτομο γενικότερα, έχει σημασία. Οποιος νιώθει ότι ενοχλείται ή καταπιέζεται, έχει δικαίωμα, για να μην πω υποχρέωση, να αντιδράσει.
Robin John Blake
22/03/2013
Tardos, είναι Μάικιους, όχι Μικέιους.
menestreldemiraval
22/03/2013
goldie, φαντάζομαι ότι δεν είσαι φαν του south park ε; Και ναι, σ’ ευχαριστώ για την εν Χριστώ κρίση σου, γιατί έπεσες μέσα. Πράγματι είμαι ένας αυτάρεσκος γαμάτος τύπος που θεωρώ τη γυναίκα που είμαι σε σχέση μαζί της, την μάνα μου, τις γιαγιάδες μου, τις θειάδες μου και τις πάμπολλες ηρωίδες των βιβλίων που έχω γράψει, ηλίθιες… από πατριαρχικό χόμπι. Θα πρεπε να βγει καινούριος όρος στα logical fallacies για να περιγράψει το σχόλιό σου. Προτείνω το Reductio ad Genderum. Είσαι άντρας και τόλμησες να γελάσεις με ένα σεξιστικό αστείο που έγινε σε μία σατιρική εκπομπή εις βάρος κάποιου φύλου; ergo Αυτάρεσκος Γαμάτος, ματσό, στρέητ, λευκός πως-σκατά-αλλιώς-να-σε-πω, ο Captain America της κακής κωμωδίας. Και σαν κερασάκι στην τούρτα είσαι όπως οι περισσότεροι άντρες, επειδή είστε άντρες! Κυκλικό επιχείρημα. Και να μην ξεχάσω το αμίμητο επιχείρημα ότι το μήνυμα έχει σημασία, γιατί περνάει απαρατήρητο κάτω απ’ την κωμωδία που είναι το μέσο, και επειδή σίγουρα και 100% αποδεδειγμένα το αποδέχονται μόνο άνθρωποι με IQ πεινιρλί, μετουσιώνεται σε συστημική καταπίεση έτσι απλά. Ναι, αυτό ακριβώς θέλουν οι καβουράνθρωποι της κούφιας γης να πιστεύουμε πριν ανέλθουν για να βυθίσουν την κοινωνία σε άλλα 1000 χρόνια μισογυνισμού γι αυτό και έχουν βάλει φερέφωνο τον mikeius στα σκοτεινά τους σχέδια. Σόρυ για τον ειρωνικό μου τόνο, αλλά ιησού χριστέ και άγιε μου σπυρίδωνα πλέον… Άλλο η συστημική καταπίεση από άνθρωπο σε άνθρωπο, άλλο ο ρόλος και τα qualities των αντρών και γυναικών σε μία everchanging κοινωνία, άλλο η κωμωδία, άλλο τα ατομικά γούστα του καθενός, άλλο η κριτική και άλλο η απάντηση σε αυτήν. Δεν μπορούμε απλά να συμφωνήσουμε ότι ο καθένας μπορεί να γελάει με ότι στο διάολο είδος κωμωδίας θέλει; Δικαίωμα κάθε ομάδας να πει ότι θέλει κατόπιν ασφαλώς, όμως η κωμωδία είναι μία υπερβολική δήλωση φύσει. It s not meant to be taken seriously.
Όλοι έχουμε πει σεξιστικά ανέκδοτα ή έχουμε γελάσει με ένα κάποια στιγμή. Μας κάνει άραγε αυτό de facto σεξιστές; Το γεγονός και μόνο ότι γίνεται σάτιρα σε κάτι τέτοιο δείχνει πόσο έχουμε ξεπεράσει τις αγκυλώσεις του πραγματικού προβλήματος, που είναι ο σεξισμός στην κοινωνία, ο οποίος την εποχή που διανύουμε δεν είναι ανύπαρκτος βέβαια -πρέπει ακόμη να γίνει αρκετή δουλειά τουλάχιστον στη χώρα μας για μία κοινωνία απολύτως egalite- είναι όμως σε ιστορικό χαμηλό.
Πριν 2500 χρόνια η σάτιρα του Αριστοφάνη βοήθησε την Αθηναϊκή κοινωνία να επαναπροσδιορίσει τις δομές της, να ξανασκεφτεί τα πρότυπά της και all together να καλυτερεύσει. Η σάτιρα του Αριστοφάνη, όχι η ρητορική του κάθε παπαρήτορα στην εκκλησία του δήμου.
Bettie… spot on.
La Inquieta
22/03/2013
menestreldemiraval βασικά ναι, ο τόνος σου είναι απαίσιος αλλά θα το παραβλέψω. Ισως σε εκνεύρισε το αφεντικό σου στη δουλειά. Δεύτερον, το 90% αυτών που μας αποδίδεις δεν τα έχω πει ούτε εγώ ούτε κάποια άλλη εκ των καμένων σουτιέν, οπότε τσάμπα τόση επιθετικότητα. Τρίτον, δεν γράφω πουθενά οτι το μήνυμα μετατρέπειται σε συστημικά καταπίεση. Σημαίνον- σημαινόμενο- πομπός- δέκτης: βασικά στοιχέια της ανάλυσης λόγου. Υπάρχουν μηνύματα και discourses που δικαιολογούν ή αποκρύπτουν τη συστημική καταπίεση; Ναι ή ου; Τέταρτον, δεν υπάρχει such thing as «συστημική καταπίεση από άνθρωπο σε άνθρωπο», για τον απλούστατο λόγο ότι «συστημική» σημαίνει αυτή που προέρχεται από το σύστημα. Και ναι, φυσικά μπορείς να γελάς με ο,τι διάλο είδους κωμωδία θέλεις, όπως μπορώ κι εγώ να αντιδράω σε ότι «κωμωδία» θέλω. Τέλος, δε θα έλεγες ότι ο σεξισμός είναι σε ιστορικό χαμηλό στην Ελλάδα, είτε αυτό είναι βία απέναντι στις γυναίκες είτε είναι επαγγλεματικές διακρίσεις είτε το πολύ απλό γεγονός του να λαμβάνουμε απειλητικά μηνύματα για όσα γράφουμε. Σε παραπέμπω στο αρθρο της 50ft quennie σχετικά. Καλό απόγευμα και πρόσεχε την πίεση σου.
Bettie
22/03/2013
Οπότε το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει το υλικό ή ότι δεν υπάρχει η εκπαίδευση; Γιατί κάποιος σε «τρυφερή» ηλικία να δει Mikeius; Και είναι το μόνο του ή το πιο ουσιαστικό του ερέθισμα σχετικά με τα φύλα αυτό ή τα αστειάκια τύπου «Go make me a sandwich» στο 4chan και στο reddit; Αν ναι και πάλι, το πρόβλημα δεν είναι τα trolls αλλά οι γονείς που δεν έχουν κάτσει να πουν 2 βασικά πράγματα στα παιδιά τους. Τα ίδια ισχύουν και για την κριτική ικανότητα. Για να κουοτάρω και τον Mikeius, όταν έχεις πρόβλημα με την τιμή του ποτού δεν ουρλιάζεις στο σερβιτόρο. Όταν έχεις πρόβλημα με το σεξισμό τον χτυπάς εκπαιδεύοντας, συζητώντας, εμπνέοντας την κριτική σκέψη.
Να συμπληρώσω εδώ ότι είναι εξίσου συχνός και ο αντίστροφος κοινωνικός ρατσισμός σε προϊόντα «τέχνης/πολιτισμού» (καρτούν, σειρές, ταινίες, βιβλία κλπ) όπου η γυναίκα παρουσιάζεται σαν πανέξυπνο και πολυπράγμον τρυφερό λουλουδάκι και ο άντρας σαν τριχωτός μπαμπουΐνος που θέλει μόνο να πίνει μπύρες και να πηδάει.
Α! Και ότι υπάρχουν και γυναίκες και άντρες που ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ να είναι στερεότυπα. Που έχουν παρατηρήσει ότι βοηθάει να το παίζουν macho γκόμενοι και χαριτωμένα κοριτσάκια με μεγάλα απορημένα μάτια. Τα στερεότυπα δε μιλάνε εννοείται για ολόκληρο τον πληθυσμό, αλλά ας μην ξεχνάμε τις ισχυρές μειοψηφίες και από τις δύο κατευθύνσεις.
Και επαναλαμβάνω: Δεν μαλώνω κανέναν που εκφράζει τη γνώμη του. Αλλά έχω δικαίωμα με τη σειρά μου να πω ότι δεν θεωρώ τα επιχειρήματα επαρκή και ουσιαστικά ώστε να καταδικάσω το σεξιστικό χιούμορ.
Καλό χιούμορ εξ άλλου είναι αυτό που σε κάνει να γελάς. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
menestreldemiraval
22/03/2013
La Iquieta
1 Δε μιλούσα σε σένα
2 Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και βάσει του τελευταίου τσεκ απ μου χαίρω άκρας υγείας, σ’ ευχαριστώ για το ενδιαφέρον
3 Το κάθε σύστημα εγκαθίσταται από ανθρώπους όχι από μηχανές, εκτός αν πρόκειται για τη μηχανή του Neumann.
4 Χρειάζεται να διαβάζεις δύο φορές κάτι προτού επιχειρήσεις να απαντήσεις σε αυτό, γιατί μπορεί να περιέχει ήδη εγκιβωτισμένες τις απαντήσεις σου.
5 Όταν απαντάς ad hominem σε κάποιον έχοντας πρώτα δηλώσει quote »ο τόνος σου είναι απαίσιος αλλά θα το παραβλέψω», δε σε κάνει να φαίνεσαι έξυπνος, αλλά eeeviill.
6 Ο οποιοσδήποτε έχει το δικαίωμα να διαβάζει ανάμεσα στις γραμμές τα κάτω κείμενα μιας άποψης, να τα ερμηνεύει και να εκφράζει σκέψεις πάνω σε αυτά. Το ότι δεν λες ξεκάθαρα κάτι, δε σημαίνει ότι το λες ή δεν το λες, ανάλογα με το πως θα αντιδράσει ο συνομιλητής σου. Σημαίνει ότι δε λες ξεκάθαρα κάτι και είσαι ανοιχτός/η σε ερμηνεία. π.χ. βγαίνω χαιρετώ ναζιστικά και ύστερα προφασίζομαι ότι καλούσα ταξί, όταν κάποιος με κατηγορήσει για τον χαιρετισμό.
La Inquieta
22/03/2013
1. Δεν έχει σημασία αν μιλούσες σε μένα, αναφέρθηκες σε κάτι που έγραψα.
2. «Σύστημα= κάτι εντελώς διαφορετικό από το άθροισμα ανθρώπων». (Βασική κοινωνιολογική αρχή).
3. Χέστηκα για το πώς φαίνομαι.
4. Χρειάζεται να διαβάζεις δύο φορές κάτι προτού επιχειρήσεις να απαντήσεις σε αυτό, γιατί μπορεί να περιέχει ήδη εγκιβωτισμένες τις απαντήσεις σου.
5. Ας αφήσουμε αυτή την κουβέντα εδώ αγαπητέ. Είναι προφανές ότι διαφωνούμε. Και καλά κάνουμε.
Nickie Lolidh
23/03/2013
Noμίζω, ότι αυτό: http://www.avaaz.org/en/maldives_global/?fZSdrbb&pv=66 είναι μεγαλύτερο πρόβλημα από τον μπαμπουίνο τον Mikeus και το κοινό του.
50ft queenie
23/03/2013
Γεια σου Nickie!
Τα προβλήματα είναι τόσα πολλά που χρειαζόμαστε αρκετούς τόμους απλώς για να τ’ απαριθμήσουμε. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να σχολιάζουμε όλα τα ζητήματα που μας απασχολούν.
Ελπίζω στο μέλλον να γράψουμε κάποιο άρθρο που να σε ενδιαφέρει περισσότερο.
Goldie
23/03/2013
Χωρίς να θέλω να προσβάλλω κάποιον, τα παραπάνω 10-15 σχόλια μου φαίνονται λίγο παράνοια από την εξής άποψη: ο τίτλος του άρθρου είναι «το μετομοντέρνο σεξιστικό χιούμορ», δεν είναι «οι διάφορες πηγές του σεξισμού στην κοινωνία και τρόποι αντιμετώπισης του». Οπότε, μου φαίνεται λίγο άκυρο να λες σε κάποιον-α «γιατί γράφεις αυτό κι όχι το άλλο». Γιατί έτσι. Γιατί αυτό το θέμα επέλεξε. Γιατί είδε/άκουσε κάτι και της την εδωσε, γιατί ξυπνησε στραβά, για χίλιους δυο λόγους. Ξεκολλάτε ρε σεις, τη θεματική ενός κειμένου την επιλέγει αυτός που το γράφει, όχι αυτοι που το διαβάζουν! Οποιος θέλει να γράψει για το σεξισμό στη θρησκεία, ή στην εκπαίδευση, ή για τις γυναίκες που ακολουθούν τα στερεότυπα, που αναμφίβολα είναι ωραιόιτατα θέματα, ας ετοιμάσει ένα κείμενο δικό του και ας το δώσει για δημοσίευση όπου κρίνει απαραιτητο.
Nickie
23/03/2013
Σεβαστό κ αποδεκτό κ ενδιαφέρον ως ανάγνωσμα το παραπάνω, δεν αντιλεγω. Προσωπικά όμως α πρότεινα να χρησιμοποιήσετε αυτο το μέσο, Ίντερνετ, blogging, για τη δημοσιοποίηση κ τον σωστό σχολιάσουν τέτοιων σοβαρών και επίλεκτων θεμάτων. Πόσες απο έμας δεν θεωρούμε δεδομένα πράγματα που άλλες γυναίκες χαροπαλευουν για να διεκδικήσουν και οφείλουμε να συμμετέχουμε στον αγώνα αυτο με αρχικά σωστή ενημέρωση και εκπαίδευση, όσο περνά απο το χέρι μας. Νομίζω ότι έχετε τα φόντα για αυτο και έτσι το ανέφερα.
Nickie
23/03/2013
*σωστό σχολιασμό **επίκαιρων θεμάτων. Συγγνώμη, αυτόματη διόρθωση.
La Inquieta
23/03/2013
Εννοείται Nickie ότι θα ασχοληθούμε και με πιο «σοβαρά» και κρίσιμα θέματα. Το site έχει λιγότερο από ένα μήνα ύπαρξης. Μπορείς πάντως να παρακολουθείς και το προφίλ μας στο facebook, εκεί «ανεβαίνει» πληθώρα θεμάτων καθημερινά.
50ft queenie
24/03/2013
Δεν καταλαβαίνω την παρατήρηση περί «σοβαρότητας» θεμάτων. Εδώ σχολιάζουμε ό,τι μας φαίνεται ενδιαφέρον και γράφουμε για όποιο θέμα έχουμε κάθε φορά κέφι να γράψουμε. Χαίρομαι πολύ όταν οι αναγνώστες μας προτείνουν θέματα και ιστορίες κι έτσι μαθαίνουμε και τι απασχολεί κι άλλους ανθρώπους. Ο ισχυρισμός όμως ότι ένα θέμα δεν είναι «σοβαρό» και άρα δεν είναι άξιο σχολιασμού δεν μπορεί να έχει υπόσταση. Όλα τα θέματα μικρά και μεγάλα έχουν τη θέση τους μέσα σε μια συζήτηση.
Bettie
25/03/2013
Το νόημα της παρατήρησης υφίσταται και αφορά στο ότι όσο η βάση δίνεται σε ψιλοπράγματα (και ναι, είναι ψιλοπράγματα, βλ. παρά πάνω), τόσο χάνεται η πίστη του αναγνώστη στο «αντικειμενικό» του site και στο κατά πόσον δεν μεγαλοποιεί ακόμα και αυτά τα οποία όλοι αντιλαμβάνονται ότι είναι σοβαρά εκ πρώτης όψεως. Και εφ’όσον φαντάζομαι ότι ο στόχος σας είναι να ενημερώσετε/ευαισθητοποιήσετε, προφανώς σας ενδιαφέρει η γνώμη του καθενός, όχι μόνο εκείνων που συμφωνούν μαζί σας εξ αρχής (τους οποίους δεν αποκλείεται επίσης να χάσετε, όχι γιατί θα αλλάξουν άποψη προφανώς, αλλά γιατί δεν θα ασχοληθούν να ενημερωθούν ξανά μέσω υμών).
Ας μην καταδικάζουμε αδιακρίτως. Έχουμε φτάσει σε πλαίσια πια που αν ρωτήσεις μια κοπέλα που παραπονιέται ότι πονάει η κοιλιά της αν έχει περίοδο, θα σου απαντήσει «Αυτό που με ρώτησες είναι σεξιστικό».
50ft queenie
25/03/2013
Bettie, ευχαριστούμε που ανησυχείς για μας. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το email που αναγράφεται για να μας στείλεις τις προτάσεις σου.
Το σάιτ θα συνεχίσει να δημοσιεύει άρθρα και κείμενα τα οποία βρίσκουμε ενδιαφέροντα και η ‘σοβαρότητα’ των θεμάτων θα κρίνεται από εμάς.
(Όσο για την τελευταία σου παράγραφο… δεν ξέρω. Ίσως ζούμε σε διαφορετικές πραγματικότητες.)
Bettie
26/03/2013
Βλέπω ξαφνικά γεμίσαμε ειρωνεία. Δείχνεις ιδιαιτέρως ενοχλημένη άνευ λόγου, καθώς εγώ απ’ όσο θυμάμαι δεν το πήγα στο προσωπικό. Είναι κρίμα γιατί ο αρχικός στόχος έχει νόημα. Σίγουρα σε διαφορετικές πραγματικότητες ζούμε, δεν έχω καταλάβει ακριβώς ποια είναι η δική σου. Από τα παραπάνω συμπεραίνω ότι είναι ένας χώρος όπου κανείς δεν μπορεί να ασκήσει κριτική που να μη συμφωνεί με τη δική σας. Το λήγω εδώ, δε θα βρεθεί ποτέ σημείο επαφής (η φάση εδώ μέσα είναι όποιος δεν είναι 10000% μαζί μας, είναι εναντίον μας). Αλλά αλήθεια, εφ’ όσον θέλετε να ενημερώσετε/ διαδώσετε ιδέες, όσο απαντάτε μ’αυτό το υφάκι (ομολογουμένως ελαφρώς υποτιμητικό), δεν πετυχαίνετε το στόχο σας.
Και γενικώς οι άνθρωποι πρέπει να ναι ανοιχτοί στις απόψεις γύρω τους. Όροι όπως ρατσιστής, σεξιστής, φασίστας, θα πρεπε να χρησιμοποιούνται με κάποια ρέγουλα. Όχι τίποτα άλλο, χάνουν κ το νόημά τους από ένα σημείο κ μετά. Αποδυναμώνονται.
50ft queenie
26/03/2013
Λυπάμαι που εξέλαβες το σχόλιό μου αρνητικά. Δεν έγραψα με ειρωνία. Το email μας όντως υπάρχει για να δέχεται και προτάσεις άρθρων. Ελπίζω αν έχεις κάποια θέματα υπόψη σου να μας τα στείλεις κι εμείς θα τα λάβουμε υπόψη μας.
Πραγματικά πάντως ούτε κι εγώ έχω καταλάβει το σημείο αναφοράς σου μέσα σ’ όλα αυτά. Δεν πειράζει. Θα έχουμε χρόνο να γνωριστούμε. Εδώ είμαστε εμείς. Δεν χανόμαστε.
Όσο για το
που λες, ειλικρινά δεν ξέρω πώς καταλήγεις σ’ αυτό το συμπέρασμα. Προσωπικά θεωρώ πως είναι λάθος η εκτίμησή σου.
Bettie
26/03/2013
Όταν αρχίζεις τα «Bettie ευχαριστούμε που ανησυχείς για μας» και στη διαφωνία που εκφράζω επιμένεις τουλάχιστον δύο φορές ότι πάω να σου στερήσω το δικαίωμά σου να κράξεις κάτι που σε ενόχλησε, με κάνεις να μη θέλω να συνεχίσω ούτε το διάλογο ούτε και να διαβάζω τα κείμενα. Γενικά βλέπω μια απουσία μετριοπάθειας, η οποία δεν είναι ποτέ περιττή. Τεσπα, δικό σας το site, δικά σας και τα χτενια, αλλά είναι κρίμα γιατί νιώθω σαν να αναπαράγετε με τη σειρά σας ένα στερεότυπο φεμινίστριας που ό, τι κι αν ειπωθεί βρίσκει ένα τρόπο να το εξωθήσει στα άκρα και να το θέσει στα πλαίσια του κοινωνικού ρατσισμού. Ο οποίος άλλωστε, όπως έγραψα και παραπάνω και δε σχολιάστηκε ποτέ, υπάρχει στην τέχνη (και στην «τέχνη») και εναντίον των ανδρών σε εξίσου μεγάλο βαθμό χωρίς παράπονα. Όσο δρούμε σαν καταπιεσμένη μειονότητα που παρακαλάει για ανοχή, τόσο γινόμαστε καταπιεσμένη μειονότητα που παρακαλάει για ανοχή. Αυτό είναι το point of view μου, για να σου απαντήσω και στα παραπάνω. Γυναίκες είμαστε, no big deal. Ένα διαφορετικό χρωμόσωμα.
50ft queenie
26/03/2013
Σχολίασες αρκετές φορές ότι δεν θεωρείς πως το θέμα είναι άξιο σχολιασμού ως όχι αρκετά σοβαρό. Σε αυτό το σχόλιο απάντησα λέγοντάς σου ότι το να κριτικάρουμε στον χώρο μας ένα θέμα που μας απασχολεί είναι άσχετο από το τι βρίσκει κάποιος σοβαρό ή μη. Δεν σου είπα σε κανένα σημείο ότι μου στερείς κάποιο δικαίωμα.
Φοβάμαι πως έχεις ήδη αποφασίσει ότι σου απαντάω π.χ. νευριασμένα ή ειρωνικά και αντιμετωπίζεις τις απαντήσεις μου ως τέτοιες ενώ δεν έχω κάνει κάποια επίθεση ή κοροϊδία.
Το ότι σχολιάζουμε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον φεμινισμό και τις διαθεματικότητες της κοινωνικής δικαιοσύνης δεν σημαίνει ότι «παρακαλάμε για ανοχή». Δεν ξέρω πώς βγαίνει τέτοιο συμπέρασμα. Η κοινωνία και η κουλτούρα μας ενδυναμώνει και ομαλοποιεί συγκεκριμένες διακρίσεις και εμείς τις σχολιάζουμε.
Όσο για τ’ αρνητικά στερεότυπα εναντίον των αντρών στην κουλτούρα μας, φυσικά υπάρχουν κι εμείς είμαστε εναντίον τους. Υπάρχει και σχετικό λήμμα για το αν και πώς βλάπτει η πατριαρχία τους άντρες.
Η μετριοπάθεια δεν είναι σκοπός του σάιτ. Το σάιτ μας δεν είναι κάποιο ακαδημαϊκό μάθημα. Εδώ σχολιάζουμε με τις δικές μας σκοπιές κι είναι αναπόφευκτο να εκφραζόμαστε με βάση αυτές.
ρίγγας Βασίλης
26/03/2013
Έπρεπε να scrollarw παρά πολύ για να αποφύγω τα ηλίθια σχολια σας.Το να κρίνεις και να μην δέχεσαι ότι πλέον σε ΟΛΗ την υδρόγειο η γυναίκα έχει περισσότερα δικαιώματα από τον άνδρα είναι πολύ ανώριμο και πολύ παιδιαστικο.Σταμάτησε να κρίνεις ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ βίντεο από το ίντερνετ και κοίτα να κατανοήσεις τα προνόμια που ο νόμος σου δίνει και δεν δίνει σε εμάς τους άνδρες.Α! Και με το να υποτιμάτε το αντίθετο φύλο((τους άνδρες στην περίπτωση αυτή)) είναι εξίσου σεξιστικό ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΊ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ..
Βασίλης
ρίγγας Βασίλης
26/03/2013
Επισεις αν θες να τα βάλεις με κάποιον θα έπρεπε να ήταν οι γυναίκες γιατί εσείς μας μεγαλώσετε και συνεχίζεται με παραμύθια και ιστορίες άκρος σεξιστικές.αγαπητή συντάκτρια αυτού του site θα έπρεπε να φτιάξεις την ιδεολογία σου και να σκοπευτής από την αρχή της θεωρίες σου!!! για μα γινγίνει κατανοητό αυτό που είπα παραπάνω «ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΑΠΆΝΩ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΆΝΔΡΕΣ»
50ft queenie
26/03/2013
Lolmis
10/04/2013
Τί ρατσισμός είναι αυτός με τους άντρες που κάνουν δουλειές του σπιτιού; Εννοείς ότι ΠΡΕΠΕΙ να προσβάλλεται ένας άντρας που βλέπει στη φωτό έναν άντρα να σκουπίζει; Είσαστε μτα καλά σας; Ένας άντρας κοιτάζει τη φωτογραφία αυτή και λέει «δεν είναι προσβλητική ούτε αστεία. οι άντρες ΚΑΝΟΥΝ δουλειές στο σπίτι»
50ft queenie
10/04/2013
Κοροϊδεύεις, έτσι; Γιατί είναι προφανές ότι η εικόνα δεν δείχνει απλώς έναν άνθρωπο να κάνει δουλειές. Το εμφανίζει με αρνητικό τρόπο. Φυσικά και δεν υπάρχει τίποτε περίεργο μ’ έναν άντρα να κάνει δουλειές στο σπίτι. Προ-φα-νώς.
Sofunim
14/04/2013
Συμφωνώ με το άρθρο και στ’ αλήθεια με παρηγορεί να βλέπω κι άλλα άτομα να αποδοκιμάζουν το «χ ι ο υ μ ο ρ» αυτού του σύγχρονου caveman. Δυστυχώς όμως πολλοί το απολαμβάνουν και ανάμεσά τους αρκετές γυναίκες. Νιώθω μερικές φορές πως πρέπει να λάβω δραστικά μέτρα, π.χ. εξορκισμούς, λιτανίες κ.ο.κ
Lolmis
20/04/2013
Δεν είναι καθόλου αρνητικός ο τρόπος με τον οποίο η εικόνα δείχνει τον άντρα να κάνει δουλειές. Γιατί είναι αρνητικό; Επειδή η γυναίκα κάθεται την ώρα που ο άντρας κάνει δουλειές; ΕΙΝΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΕΙ, ΓΑΜΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ. ΕΙΝΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ. ΤΗ ΜΙΑ ΜΕΡΑ Ο ΕΝΑΣ, ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ Ο ΑΛΛΟΣ. ΠΟΥ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ;
Τί πρέπει να δείχνει για να το δείχνει με καλό τρόπο; Να κάνει ο άντρας τις δουλιές και η γυναίκα δίπλα του να κάνει κερκίδα για να τον στηρίξει; ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΓΑΜΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΚΥΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΑΝΕΤΑΙ Η ΜΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΟΥΜΕ. ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ.
50ft queenie
20/04/2013
Γεια σου Lolmis!
Η δική μου γνώμη (και είναι εντελώς υποκειμενική) είναι ότι η εικόνα παρουσιάζεται με αρνητική οπτική. Αυτό που μου προκαλεί αυτό το αίσθημα είναι κυρίως το γεγονός ότι δείχνει την τύπα να κάθεται να φτιάχνει τα νύχια της κι ο άλλος είναι στα γόνατα. Ως εικόνα δηλαδή εμένα μου βγάζει άσχημη αίσθηση. Δεν δείχνει έναν τύπο να καθαρίζει. Εξίσου θα με πείραζε μια εικόνα μιας τύπας να καθαρίζει στα γόνατα κι ενός τύπου να κόβει τα νύχια του με μπλαζέ ύφος όπως η τύπα της εικόνας.
Δεν υπάρχει τίποτε προβληματικό με έναν άντρα που κάνει δουλειές στο σπίτι του ή που μοιράζεται τις δουλειές με την/τον συγκάτοικό του. Είναι απολύτως φυσιολογικό και λογικό και ναι, οι δουλειές του σπιτιού είναι πακέτο και πολύ κουραστικές. Αλλά η εικόνα για μένα δεν δείχνει αυτήν την απλή διαδικασία. Μπορεί και να κάνω λάθος, δεν ξέρω. Λέω απλώς τι αίσθημα μου βγάζει.
Nefie
09/06/2013
Ήρθε η ώρα να ενηλικιωθούμε σαν φίλο.
Και εξηγώ με τον πιο απλοϊκό και μεταφορικό τρόπο τι εννοώ. Για το γυναικείο φίλο, (ως διδαχή από τους γονεις μας ως ιδέες από τις παρέες μας, ως κοσμοθεωρία του εαυτού μας και του σώματός μας) η παιδική εποχή της εξάρτισης και της υποταγής (στον σύγχρονο δυτικό κόσμο τουλάχιστον) πέρασε. Η 10χρονη εποχή του “μισώ τα αγοράκια” πέρασε (σχεδόν) μετά την δεκαετία του 90. Μήπως ήρθε η ώρα να ενηλικιωθούμε και να δούμε το άλλο φίλο όπως ακριβώς είναι; Με τους φόβους τις ανησυχίες τα στερεότυπα και όλα τα υπολείμματα που τους άφησαν εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης; Όπως πχ η φυσική τάση τους να προστατεύουν τα θηλυκά ακόμα και σε ένα κόσμο που πλέον αυτό δεν είναι απαραίτητο;
Οκ υπάρχει φαλοκρατισμος και extreme φάσεις αλλά το να πάμε στο άλλο άκρο και να κατακρίνουμε ακόμα και το μαύρο χιούμορ αυτό ΕΙΝΑΙ extreme. Είναι το ίδιο κακό κάρμα το ίδιο λάθος με αυτό που κατακρίνουμε. Δεν λέω ο συγκεκριμένος ανάβει φωτιές και μέτωπα με πολλές κοινωνικές ομάδες αλλά μπορούμε ίσως να είμαστε λίγο πιο ενήλικες από αυτόν….
Και τέλος πριν κατακρίνουμε κάτι ή πριν προβληθούμε από κάτι ίσως θα πρέπει να το κατανοήσουμε; Έχετε ακούσει ποτέ άνδρες μαζεμένους να μιλάνε; ΟΧΙ για γυναίκες γενικά… Έχετε πιάσει ΣΟΒΑΡΗ συζήτηση με άνδρες; Με πρόθεση να τους καταλάβετε; Με ανοιχτό μυαλό; Έχετε προσπαθήσει να τους εξηγήσετε γιατί αυτά που λένε είναι προσβλητικά ή σας ενοχλούν; Ήρεμα και απλά να τους πείτε πως αισθάνεστε με σκοπό να τους κάνετε καλύτερους και όχι να τους την πείτε;
Γιατί αν το δοκιμάσατε και δεν δούλεψε πάσο…. Αλλά για μένα αυτή η ειλικρινής και up-front τακτική μια χαρά δουλεύει.
Αν θέλουμε να αλλάξουμε μια κατάσταση ,δεν μπορούμε να κολλάμε στο ποιος έχει δίκιο ή ποιος καταπιέστηκε στο παρελθόν περισσότερο. Θα πρέπει πρώτα να αλλάξουμε τον εαυτό μας και μετά τους άλλους εμπλεκόμενους. Αν θέλουμε να έχουμε πραγματικά θετικό αντίκτυπο στον κόσμο γύρω μας χρειάζεται προσπάθεια. Ειλικρινής και θετική προσπάθεια.
La Inquieta
09/06/2013
Αχ, Nefie, τι να πρωτοαπαντήσω…
καταρχάς δε «μισούμε τα αγοράκια». Ο φεμινισμός δεν είναι το μίσος για το αντίθετο φύλο. Δες καλύτερα και το σχετικό μας λήμμα:
https://kamenasoutien.com/2013/02/28/giati-oi-feministries-misoun-tous-antres/
Δεύτερον: τί εννοείς «η φυσική τάση τους να προστατεύουν τα θηλυκά»; ότι κάτι τέτοιο είναι γραμμένο στα ανδρικά γονίδια; γιατί εμείς θεωρούμε ότι το στερεότυπο του «προστάτη άνδρα» είναι μια κοινωνική κατασκευή, όπως καa πολλοί άλλοι ρόλοι που αποδίδονται και στα δύο φύλα.
Τρίτον, δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το «αντίθετο άκρο». Ο καθένας έχει το δικαίωμα να κατακρίνει όποιον θέλει και μάλιστα το κάνουμε με επιχειρήματα. Ο τόνος μας δε χρειάζεται να είναι ευγενικός και μελιστάλαχτος απέναντι σε κάποιον που λέει μισογύνικες αηδίες. Όταν θίγεται ή καταπιέζεται κάποιος/-α έχει και το δικαίωμα να θυμώσει και να αγανακτήσει. Υγιέστατη ανθρώπινη αντίδραση.
Και τέλος, αναφέρεις τη φράση «ποιος καταπιέστηκε στο παρελθόν περισσότερο». Εμείς σαν Καμένα Σουτιέν, δε θεωρούμε ότι η γυναικεία καταπίεση είναι μια υπόθεση του παρελθόντος, αντίθετα βλέπουμε ότι ακόμα δεν υπάρχει κοινωνική ισότητα. Θα γίνω βαρετή και θα σε παραπέμψω και πάλι στις FAQs μας:
https://kamenasoutien.com/2013/03/02/o-feminismos-einai-3eperasmenos/
Nefie
10/06/2013
Από την απάντησή σου καταλαβαίνω ότι προφανώς δεν έκανες τον κόπο να καταλάβεις τι λέω… Θα σε παραπέμψω στο κείμενο μου.
«με τον πιο απλοϊκό και μεταφορικό τρόπο»
«Αν θέλουμε να αλλάξουμε μια κατάσταση»
«Με ανοιχτό μυαλό»
Απροπό να επισημάνω ότι το να έχεις επιχειρήματα δεν πάει να πει ότι έχεις και δίκιο, ούτε ότι δεν αντιδράς υπερβολικά σε μια κατά τα άλλα ανούσια και επιδερμική κατάσταση. Το γεγονός ότι υπάρχει μια κατσαρίδα στο δωμάτιο δεν δικαιολογεί ναι γκρεμίσεις όλη την πολυκατοικία.
La Inquieta
10/06/2013
Nefie δεν είναι λίγο αντιφατικό, εσύ που μιλάς για προσαπάθεια κατανόσης, συζήτηση με ήρεμο και απλο τρόπο,κλπ., να έχεις αυτό το ειρωνικό υφάκι;
Κάνεις λάθος, το σχόλιο σου το διάβασα προσεκτικά και σου απάντησα ένα- ένα τα ζητήματα που θέτεις.
Όσο για το τί είναι «υπερβολικό», δε χρειάζεται αυτό που δεν ενοχλεί εσένα να μην ενοχλεί κι εμένα. Κάτι ακόμα: ποιος θα ορίσει τί είναι «ανούσια και επιδερμική κατάσταση» και με βάση ποια κριτήρια; Εγώ θεωρώ ότι το να επαναλαμβάνεις στερεοτυπικές εικόνες εις βάρος των γυναικών δεν είναι καθόλου ανούσιο, είναι μια πρακτική που, σκόπιμα ή μη, εδραιώνει σχέσεις ανισότητας. Ο φεμινισμός προσπαθεί να αποδομήσει και να ανατρέψει τέτοιες σεξιστικές ιδέες και διακρίσεις. Από εκεί και πέρα, ο καθένας/ η καθεμία διαλέγει ποια θέση θα πάρει και τις ευθύνες που αυτή συνπάγεται..
Stelios Christopoulos
29/10/2013
(Σημείωση: δεν διάβασα τα σχόλια, απλά τα πέρασα μια ματιά και διασκέδασα με τα gif για τα τρολ) Χωρίς να ξέρω αν έχει αναφερθεί σε προηγούμενο σχόλιο αλλά ο Mikeius επιχειρεί να κάνει stand up comedy (και) μέσω γιουτιούμπ. Δεν προσφέρεται για πολιτικοκοινωνικές αναλύσεις και δεν διαπραγματεύεται τα θέματα με τα οποία καταπιάνεται ως ερευνητής.
Προσωπικά βρίσκω τελείως λάθος το πρώτο επιχείρημα του άρθρου (-Δεν είναι αστείο): Περί γούστου κολοκυθόπιτα. Εννοώ ότι λατρεύω ως απόλυτο θεό τον Τζίμι Καρ, αλλά αντιλαμβάνομαι πλήρως γιατί πολλοί και πολλές θα τον θεωρούσαν σκουπίδι. Στην κωμωδία όλα είναι αστεία – το αν είναι πετυχημένα ή όχι τα σόκιν (όχι τα «σόκιν» της μπουρζουαζίας που η ρώγα είναι πιο επικίνδυνη από έναν απαγχονισμό) εξάγεται (όπως πολύ πετυχημένα είχε πει στην σκηνή ο Τζίμι: Όταν γελάς αλλά κρατάς το πρόσωπό σου από ντροπή και σιχασιά (κάπως έτσι).
Στο ευρύτερο πλαίσιο της κωμωδίας δέχομαι ότι σε πολλούς και πολλές δεν θα αρέσει ο Mikeius – ελπίζω να γίνεται γενικά αποδεκτό ότι και όχοι/όσες γουστάρουν δεν είναι κατ’ανάγκη σεξιστοφαλλοκράτες κλπ κλπ.
ΥΓ. http://www.youtube.com/watch?v=NZwYK0koSh4
La Inquieta
29/10/2013
Γεια σου Στέλιο. Οταν λέμε «δεν είναι αστείο» δεν αναφερόμαστε στην υποκειμενική αίσθηση χιούμορ του καθενός/-μιας, αλλά στο ότι δεν είναι αστείο να αναπαράγεις στερεότυπα σε βάρος καταπιεσμένων ομάδων.
Επίσης, δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα που λέει ότι επειδή κάνει stand up comedy δεν προσφέρεται για πολιτικοκοινωνικές αναλύσεις. Μπορεί να γίνει αντικείμενο σοχλιασμού για όσα λέει, όπως το κάθε άτομο που εκφέρει δημόσιο λόγο. Ιδιαιίτερα κάποιος που «σατιρίζει» τους παντες και τα πάντα, θα επρεπε να περιμένει την κριτική και όχι να θεωρεί ότι είναι υπεράνω αυτης. Και ναι, πολιτικοκοινωνικές αναλύσεις γίνονται όταν πρόκειται για πολιτικοκοινωνικά ζητήματα, εκτός αν θεωρείς ότι οι σχέσεις εξουσίας μεταξύ των δύο φύλων και η καταπίεση των γυναικών δεν είναι πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα.
Stelios Christopoulos
29/10/2013
Όχι, όχι – ο Mikeius δεν κάνει ανάλυση και έρευνα. Σαφώς όλα μπορούν να αναλυθούν και επίσης σαφώς μπορεί (και πρέπει) να γίνει κριτική, όπως σε όλους και όλες που εκθέτουν εαυτούς στην κοινή κρίση.
Για το θέμα παρεπιπτόντως γενικά συμφωνώ (ότι ο σεξισμός στην ελλαδάρα ζει και βασιλεύει), ειδικά για το συγκεκριμένο πιστεύω οτι δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα ίσως λόγω προσωπικού γούστου.
Ευχαριστώ για τον χώρο και τον χρόνο σας.
suzie
31/10/2013
Μα δεν πρόκειται για προσωπικό γούστο. Εγώ γελάω πολύ με τον Mikeius (ή τουλάχιστον γελούσα γιατί κάποια στιγμή σταμάτησα να τον παρακολουθώ) και έχει γράψει κείμενα που ακόμα γελάω όταν τα διαβάζω. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν διαβάζω/ακούω τη δουλειά του χωρίς κριτική.
Δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα επειδή προσπάθησε να κάνει χιούμορ αναπαράγοντας στερεότυπα που βλάπτουν μια κοινωνική ομάδα. Αυτός είναι ο λόγος, όχι το αν μας αρέσει η κωμωδία του. Μπορεί κάποιος να λέει ξανά και ξανά ότι το να λες κάποιον γύφτο σε ένα κωμικό νούμερο είναι το αποκορύφωμα της κωμωδίας. Εγώ θα διαφωνήσω. Και όταν εσύ μειώνεις τα επιχειρήματα λέγοντας ότι είναι απλά θέμα γούστου, αγνοείς ίσως ότι για *σένα* είναι θέμα «γούστου», για άλλους είναι η πραγματικότητα της καταπίεσης/περιθωριοποίησης που ζουν, το ότι γίνονται τέτοια αστεία εις βάρος τους.
Εσύ μπορείς να γελάς με ό,τι θες, φυσικά. Το «εμένα μου αρέσει» όμως δεν είναι επιχείρημα, είναι δήλωση. Και αν θέλεις από κει και πέρα μπορείς να ακούσεις πώς νιώθουν οι ομάδες εις βάρος των οποίων γίνονται αυτά τα αστειάκια. Και μπορεί και πάλι να γελάς με αυτό, δε μιλάμε για προσωπικό γούστο εδώ.
shag
01/11/2013
ΜΗΝΥΜΑ ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
***ΠΡΟΣΟΧΗ***
Εδώ ήταν μια προσπάθεια για χιουμοράκι αλλά ήταν τόσο μα τόσο προβλέψιμο που πάγωσε το σύμπαν και θεωρήσαμε χρέος μας να αντικαταστήσουμε το σχόλιο
Μια κοινωνική προσφορά από τα Καμένα Σουτιέν
Μπορείτε να δείτε την αποτυχία εδώ
MrDexter
26/12/2015
kala fenetai kseka8ara pws eisai gunaika k g auto ton vrizeis
o mikeius kanei humor,to humor dn einai aparetito n aresei s olous
fenetai pws to butthurt su exei ftasei sto 8eo alla prepei na ta perneis sthn plaka,px egw eimai alvanos k o mikeius exei pei kamia 2 fores kati g alvanus px ton alvano kagura p ton edeixne vlaka
h otan ta paidia kanun tag k grafitti to leei:oloi uphrksame efhboi alvanoi,8elontas n pei pws k kala oi alvanoi kanun mono alities opws tagging klp alla dn 8umwsa gt kanei humor,kanei plaka,exeis ka8e dikaioma n mhn saresei alla dn exeis dikaioma n ton vrizeis gt kanei humor
alwras
26/12/2015
ΜΗΝΥΜΑ ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΜΕΝΩΝ ΣΟΥΤΙΕΝ: ***ΠΡΟΣΟΧΗ! ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΤΕΤΡΙΜΜΕΝΑ ΜΙΣΟΓΥΝΙΚΟ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΤΟ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΣΜΟΥΡΗΤΟ***
Το αρχικό του σχόλιο ήταν τόσο κακό, που -σύμφωνα με τους Όρους Χρήσης– αντικαταστάθηκε με αυτό το gif:

Εάν θέλεις να δεις τι έγραψε, πάτα εδώ.
Anelis
02/01/2016
Ευχαριστούμε για ακόμα ένα copy-paste ενός χιλιοειπωμένου ρητού από έναν ακόμα μισογύνη που ήρθε για ακόμα μια φορά να πει σε φεμινίστριες πως δεν έχουν χιούμορ. Κάνε μια χάρη στον εαυτό σου και ξαναδιάβασε το άρθρο αφήνοντας τις προκαταλήψεις σου στην χέστρα σου.
50ft queenie
09/03/2016
@ΜrDexter: Αχαχχαχαχ, σοβαρά μιλάς; Δεν έχω δικαίωμα να μιλάω; Να λέω τη γνώμη μου; Προσπάθησε να κάνεις πράξη αυτό ακριβώς που προτείνεις σε εμένα. Όσο ο mikeius έχει δικαίωμα να λέει μαλακίες και να βρίζει και να μειώνει, έτσι κι εγώ έχω το δικαίωμα να λέω τη γνώμη μου για τις μαλακίες που λέει. Κι αν σ’ ενοχλεί, δεν πειράζει, πάνε κάπου αλλού, διάβασε κάτι άλλο, πιές λίγο ξιδάκι. Φιλάκια.
Δημητρα
15/07/2016
Πρεπει καποιος να ειναι εντελως ηλιθιος για να παρει εστω και λιγο στα σοβαρα ενα χιουμοριστικο βιντεο οπως το mikeius vs γυναικες!!! Ειναι απλα μια χιουμοριστικη εκπομπη!!! Ξεκολλατε πια!!!! By the way ειμαι γυναικα.
Anelis
15/07/2016
Δήμητρα θα σου πρότεινα να διαβάσεις το λήμμα μας για τον εσωτερικευμένο μισογυνισμό μιας και νομίζω πως θα σε βοηθήσει. Επίσης μπορείς να κοιτάξεις την εκπομπή μας σχετικά με τις γυναίκες και το χιούμορ, ή να ψάξεις αρκετά άρθρα στο σάητ μας που μιλούν για το πως όταν βάζεις σε κάτι την ταμπέλα «χιούμορ» δε σημαίνει πως είναι αυτομάτως υπεράνω κριτικής.
Υβριστικά σχόλιά σου δε θα ξαναγίνουν δεκτά, ακόμα και αν είσαι γυναίκα ή πιγκουίνος.
Giannis Platis
28/02/2018
Ολα οσα λες πανω σε οσα λεει ο εν λογω σαχλαμαρας, συνοψίζονται σε αυτο που ειναι η νεοελληνικη κοινωνια: κλειστη, υπερσυντηρητικη, φοβικη και χωρις χιουμορ, πανω απ ολα (διοτι προφανως αυτο που ο Μιχαλακης κανει, ειναι τριχες και οχι χιουμορ). Τωρα, ο μισογυνισμος, που υπερτροφοδοτεται στους νεοελληνες αντρακλες κατα το μαλλον απο αστοιχειωτες και κομπλεξικες μαναδες, ειναι παραλευρο συμπτωμα (σοβαρο) της πολιτισμικης καταβαραθρωσης του πανσοφου ελληνικου λαου. Ποια μπορει να ειναι η αντιδραση; αδιαφορια, ή συνεχες και αδιαλειπτο φτυσιμο; δεν ξερω την απαντηση, εφαρμοζω την πρωτη λογω ηλικας αλλα θα προτιμουσα τη δευτερη.